شناسهٔ خبر: 67071681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار گلستان:

۶۴۰ میلیارد تومان برای احیای خلیج گرگان هزینه شده است

گرگان- استاندار گلستان گفت: با پیگیری های انجام شده کانال آشور به عنوان اصلی‌ترین کانال آبرسان لایروبی و بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان هزینه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در مسجد امیر المومنین شهرستان علی آباد کتول اظهار کرد: خشک شدن خلیج گرگان ابرچالش استان بوده و هست و رئیس جمهور فقید در هر دو سفر به استان از خلیج گرگان و جزیره آشوراده بازدید کرد و عنوان کرد که هرگز فرضیه خشک شدن خلیج را مطرح نکنید، چرا که باور داشت عدم علاج بخشی خلیج به منزله تهدید جدی سلامت، محیط زیست، کشاورزی، جنگل های هیرکانی و حیات مردم است.

استاندار گلستان افزود: خشک شدن خلیج موجب ایجاد کانون ریزگرد نمکی ۶۰ هزار هکتاری می شود به همین دلیل با پیگیری های انجام شده کانال آشور به عنوان اصلی‌ترین کانال آبرسان لایروبی و بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی گفت: ارتفاع آب در خلیج تا کنون نیم متر افزایش و شوری آب ۵۰ درصد کاهش یافته است و البته اعتقاد داشتند جزیره آشوراده پیشرانه توسعه استان و کشور است.

وی با اشاره به منطقه آزاد اینچه برون بیان کرد: اراضی این منطقه تثبیت، اسناد صادر و هیات مدیره و مدیر عامل تعیین شد تا ظرفیت جذب ۵۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.

زنگانه تصریح کرد: با حمایت های فرا قوه ای بن بست ۱۸ ساله پتروشیمی شکسته شد و با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی هلدینگ خلیج فارس این پروژه اجرایی شد.

نظر شما