شناسهٔ خبر: 67071386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش شدید نرخ جمعیت را با فرهنگ‌سازی جبران کرد

استاندار کرمان با بیان اینکه کاهش شدید نرخ جمعیت را باید با فرهنگ‌سازی جبران کرد، گفت: استان کرمان در سال گذشته جزو استان‌های جوان کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، همزمان با سالروز ازدواج خجسته امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها آیین اختتامیه دومین رویداد استانی جوانی جمعیت صبح امروز با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، جمعی از مسئولین و گروه‌های مردمی استان کرمان در سالن شهید مرتضوی برگزار شد.

محمدمهدی فداکار در این آیین با بیان اینکه کاهش شدید نرخ جمعیت را باید با فرهنگ‌سازی جبران کرد، اظهار داشت: در کنار وزارت راه و وزارت تعاون، استانداری کرمان در دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت با حضور رئیس جمهور شهید تقدیر شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص جوانی جمعیت، به تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بحران کهن‌سالی اشاره کرد و گفت: کرمان در سال گذشته جزو استان‌های جوان بود و این مهم محصول زحمات همه از جمله گروه‌های مردمی است که با احساس وظیفه و اجرای دستور مقام معظم رهبری پای کار هستند.

استاندار کرمان با اشاره به زحمات و تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های زیادی که با انرژی پای کار بودند، افزود: همکاری ادارات در حمایت از خانواده‌های جوان و اعطای تسهیلات از جمله وام‌های ازدواج و فرزندآوری و غیره به‌منظور تشویق خانواده‌ها برای مؤثر است.

در این همایش مریم‌السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه ازدواج و فرزندآوری برنامه‌ای الهی و مورد تاکید خداوند است، اظهار داشت: تک تک ما در پیشگاه الهی وظیفه داریم و امروز باید در زمینه فرزندآوری به داد جامعه برسیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز در حوزه جوانی جمعیت غفلت کنیم، فردا دیر است، گفت: با حمایت‌های استاندار کرمان اقدامات خوبی انجام شده است و در سال گذشته به جهت تلاش‌های انجام شده در این زمینه، استان کرمان در بین 31 استان کشور، استان برگزیده معرفی شد.

نوذر نخعی، استاد پزشکی اجتماعی هم در این همایش با اشاره به اینکه اگر بیش از 7 درصد جمعیت کشوری سالمند باشند، آن کشور در حال پیر شدن است، گفت: 32 درصد کشور ما در سال 1429 سالمند خواهد بود و این آمار از بحران جدی خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه در شتاب سالمندی جزو رتبه‌های اول هستیم و برای مقابله با بحران سالمندی باید از خانه آغاز کنیم، افزود: به مقام مادری در فضای اداری و خانه باید بیش از گذشته توجه شود و امنیت شغلی برای مادران شاغل در ادارات باید زیاد باشد.

انتهای پیام/511/

نظر شما