شناسهٔ خبر: 67070402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

جزییات تغییرات در iOS ۱۸؛ از iMessage تا کنترل سنتر جدید جزییات تغییرات در iOS ۱۸؛ از iMessage تا کنترل سنتر جدید

دوشنبه این هفته، اپل قرار است از iOS ۱۸ در کنفرانس WWDC ۲۰۲۴ رونمایی کند و حالا شایعاتی در مورد تغییرات برنامه‌ریزی‌شده برای این سیستم عامل منتشر شده است. ازجمله این تغییرات به اصلاح بخش Control Center و همچنین اضافه‌شدن قابلیت‌های جدیدی به iMessages مانند امکان ثبت واکنش با ایموجی به پیام‌ها

صاحب‌خبر -

دوشنبه این هفته، اپل قرار است از iOS ۱۸ در کنفرانس WWDC ۲۰۲۴ رونمایی کند و حالا شایعاتی در مورد تغییرات برنامه‌ریزی‌شده برای این سیستم عامل منتشر شده است. ازجمله این تغییرات به اصلاح بخش Control Center و همچنین اضافه‌شدن قابلیت‌های جدیدی به iMessages مانند امکان ثبت واکنش با ایموجی به پیام‌ها اشاره شده است.

به گزارش دیجیاتو به نقل از بلومبرگ، «مارک گرمن»، به فاصله چند روز تا زمان معرفی iOS ۱۸، گزارش جامعی درباره کنفرانس WWDC ۲۰۲۴ نوشته است. در بخش‌هایی از این گزارش به تغییرات احتمالی iOS ۱۸ نیز اشاره شده است. به گفته گرمن، iOS ۱۸ حداقل دو تغییر در ویژگی Tapback برنامه iMessages به همراه خواهد داشت.

برخی تغییرات iOS ۱۸ فاش شد؛ واکنش به پیام‌های iMessage با ایموجی و کنترل سنتر جدید

Tapback با iOS ۱۰ اضافه شد و یک راه سریع و آسان برای پاسخ‌دادن به پیام‌ها ارائه می‌کند. به‌عنوان مثال، از طریق این قابلیت می‌توانید در پیام‌های خود از استیکر‌هایی مانند قلب، شست رو‌به بالا، شست رو‌به پایین، علامت تعجب و علامت سؤال استفاده کنید.

حالا گرمن می‌گوید که در iOS ۱۸، از تمام ایموجی‌ها می‌توان برای ثبت واکنش استفاده کرد و همچنین این ایموجی‌ها رنگارنگ‌تر به‌نظر می‌رسند. با این حساب، اپل ارسال واکنش با ایموجی را به برنامه پیام‌رسانی خود اضافه خواهد کرد، قابلیتی که دیگر برنامه‌های پیام‌رسان، مانند واتس‌اپ و تلگرام از مدت‌ها قبل آن را ارائه کرده‌اند.

ویژگی دیگری که ظاهراً با iOS ۱۸ به اپلیکیشن iMessages اضافه خواهد شد، امکان زمان‌بندی پیام‌ها برای ارسال در آینده است. تاکنون کاربران زیادی این ویژگی را از اپل درخواست کرده‌اند.

تغییرات Control Center در iOS ۱۸

گرمن همچنین به برخی تغییرات مربوط به Control Center اشاره کرده است و می‌گوید که کاربران می‌توانند کنترل‌های آن را مستقیماً از طریق خود Control Center تنظیم کنند. خبرنگار بلومبرگ همچنین فاش کرده که Control Center به گزینه‌های بیشتری مجهز خواهد شد که اجازه می‌دهد کاربران بتوانند کنترل‌های آن را برای اولین‌بار در چندین صفحه دسته‌بندی کنند.

در نهایت، گرمن اشاره می‌کند که در Control Center جدید همچنین یک ویجت موسیقی تازه وجود خواهد داشت.

انتظار می‌رود تا اولین نسخه بتا iOS ۱۸ بلافاصله پس از سخنرانی اصلی اپل در WWDC برای توسعه‌دهندگان ارائه شود و به‌روزرسانی رسمی آن احتمالاً در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد.

منبع: fararu-742919

نظر شما