شناسهٔ خبر: 67070318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

10 جاذبه طبیعی در مشهد که باید ببینید!

  شهر مشهد از مهمترین شهرهای مذهبی، توریستی و گردشگری ایران به‌شمار می‌رود. به همین دلیل، قیمت بلیط هواپیما داخلی برای آن از شهرهای مختلف

صاحب‌خبر -

 

شهر مشهد از مهمترین شهرهای مذهبی، توریستی و گردشگری ایران به‌شمار می‌رود. به همین دلیل، قیمت بلیط هواپیما داخلی برای آن از شهرهای مختلف مانند تهران بالا بوده و باید قبل از سفر به این شهر حتماً اقدام به رزرو هتل کنید. این موضوع مخصوصاً در ایام عید و ماه‌هایی مانند محرم و صفر از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی بعضی از مسافران با توجه به قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد رفت و برگشت، بلیط هواپیما را برای دو طرف تهیه کرده، تا در مسیر برگشت با عدم وجود بلیط مواجه نشوند. در ادامه این مطلب به نحوه سفر ارزان به مشهد و مهمترین جاذبه‌های طبیعی آن می‌پردازیم.

 

سفر به مشهد با ارزانترین قیمت

با توجه به هزینه‌های بالای سفر به شهر مشهد، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای سفر ارزان به مشهد هستند. در ادامه با راهکارهایی برای سفر ارزان قیمت به مشهد آشنا می‌شوید.

  • تهیه بلیط هواپیما ارزان

خرید بلیط هواپیما داخلی به مشهد، به ویژه بلیط‌های چارتری و لحظه آخری، می‌تواند به‌طور قابل توجهی هزینه‌های سفر شما را کاهش دهد. سایت‌هایی مانند مستربلیط گزینه‌های مناسبی برای جستجوی بلیط‌های ارزان‌قیمت ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید از طریق تقویم قیمتی این سایت‌ها، قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد رفت و برگشت را در بازه زمانی سی روزه بررسی کرده تا ارزان‌ترین روزها را برای سفر پیدا کنید.

  • انتخاب هتل ارزان

در شهر مشهد هتل‌ها و مکان‌های زیادی برای اقامت وجود دارند. شما عزیزان می‌توانید برای سفر ارزان به مشهد اقدام به رزرو هتل کنید. خوشبختانه این روزها سایت‌های زیادی در زمینه رزرو هتل و خرید و قیمت بلیط هواپیما داخلی فعالیت می‌کنند که شما عزیزان می‌توانید با جستجو در این سایت هتل مناسب با قیمت ارزان و با بهترین امکانات رفاهی را پیدا کنید.

  • صرف غذاهای محلی یا انتخاب رستوران‌های ارزان

در شهر مشهد و مخصوصاً در اطراف حرم، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های زیادی وجود دارد که غذاهای خود را با کیفیت خوب و قیمت مناسب به مسافران عرضه می‌کنند. همچنین، می‌توانید با پخت غذا و یا خرید کنسرو، هزینه‌های غذای خود را به حداقل برسانید.

  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی

برای سفر ارزان به مشهد می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس شهری استفاده کنید. درواقع، هزینه تاکسی در شهر مشهد بالا بوده و استفاده از این وسایل هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

جاذبه های طبیعی مشهد که باید ببینید

شهر مشهد نه‌تنها به‌دلیل موقعیت مذهبی خود، بلکه به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد. بسیاری از گردشگران بعد از رفتن به حرم مطهر به بازدید از این جاذبه‌ها می‌پردازند. در ادامه به معرفی مهمترین جاذبه‌های طبیعی مشهد می‌پردازیم.

پارک کوه‌ سنگی

این پارک، دومین پارک بزرگ مشهد بوده و در انتهای خیابان کوهسنگی مشهد واقع شده است. در این پارک، آبنماها و فضاهای سبز بسیاری زیادی وجود دارد. دوقله از دو رشته کوه بینالود در این پارک وجود داشته که دارای پله هستند و گردشگران به‌راحتی می‌توانند به بالای این دو قله که چندین شهید گمان در آن‌ها دفن هستند بروند. انواع کافی‌شاپ و چایخانه برای صرف دیزی، چای، آش رشته و ساندویچ نیز در این پارک وجود دارد.

دریاچه چشمه سبز

این دریاچه زیبا از معروف‌ترین جاذبه‌های شهر مشهد به‌شمار رفته و از طرف غرب، از مشهد 50 کیلومتر فاصله داشته و همچنین، در 20 کیلومتری روستایی به نام گلمکان واقع شده است. وسعت این دریاچه 15 هکتار بوده و آب آن برای آبیاری باغ‌ها و زمین‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. به این دریاچه چشمه سوز یا چشمه سو نیز گفته می‌شود.

هفت حوض

این مکان دارای هفت حوض بوده و به همین دلیل، به آن هفت حوض می‌گویند. از نظر موقعیت مکانی این مکان در کوه‌های خلج واقع شده است. فاصله این پارک با شهر مشهد 7 کیلومتر بوده و حوضچه‌های آن در اثر فرسایش طبیعی ایجاد شده و منظره بسیار زیبایی دارد. قبل از رفتن به این مکان، حتماً تجهیزات لازم مانند کفش و کیف کوهنوردی را آماده کنید.

باغ وکیل آباد مشهد

باغ وکیل آباد از قدیمی‌ترین تفرجگاه‌‌های مشهد بوده که در یک دره واقع شده و یک رود بزرگ از وسط آن می‌گذرد. این باغ یک طبیعت بکر و زیبا داشته و در آن درختان کهنسال زیادی وجود دارند. قدمت این باغ زیبا به دوره قاجار بر می‌گردد. عمارت قدیمی مرحوم ملک صاحب باغ و استخر نیز در باغ بوده و به‌عنوان یکی از موزه‌های تاریخ مشهد به‌شمار می‌رود.

باغ گیاه شناسی ملی ایران در مشهد

این باغ مساحتی در حدود 25 هکتار دارد و در سال 1392 تاسیس شده است. در این مجموعه می‌توانید 11 کلکسیون متفاوت با ترکیبی از معماری و علم را مشاهده کنید. گونه‌های گیاهی در این باغ متنوع بوده و شامل 180 گونه گیاهی و دارویی و 400 نمونه ژنتیکی است. این مجموعه در آدرس بلوار جمهوری، حد فاصل چهار راه مقدم و پل غدیر قرار دارد.

بند گلستان در مشهد

این مکان در 8 کیلومتری شهر مشهد واقع شده و از مهمترین مناطق توریستی مشهد محسوب می‌شود. بسیاری از افراد عمر تین بند را 500 سال و قدمت آن را مربوط به دوره تیموریان می‌دانند. از نظر موقعیت مکانی این پارک در ۸ کیلومتری غرب مشهد، بعد از پارک جنگلی وکیل آباد واقع شده است.

غار تاریخی مغان در مشهد

این غار از لحاظ موقعیت مکانی در 35 کیلومتری مشهد واقع شده و انواع فسیل‌های حلزونی در آن کشف شده است. برای رفتن به این غار باید حتماً از افراد راهنما کمک بگیرید و حتماً با وسایل ایمنی به این غار بروید. این غار در مشهد، جاده خلج واقع شده است.

باغ ملی مشهد تفرجگاه

باغ ملی مشهد از مهمترین و قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی آن است که بسیاری از افراد برای پیاده‌روی و قدم‌زدن به آن سفر می‌کنند. در این باغ، درختان چنار تنومند و قدیمی زیادی وجود داشته و مجسمه‌های مشاهیر ادبی با جنس برنز در این باغ دیده می‌شود. این باغ در خیابان خسروی، خیابان امام خمینی واقع شده است. همچنین، این باغ در نزدیکی حرم واقع شده و شما عزیزان با رزرو هتل در نزدیک حرم می‌توانید حتی با پیاده به دیدن آن بروید.

9

شاندیز از ییلاقات اطراف مشهد

این منطقه ییلاقی در 15 کیلومتری مشهد واقع شده و به آب و هوای معتدل خود شهرت دارد. از مهمترین عوامل شهرت این منطقه ییلاقی می‌توان به آب و هوای بی‌نظیر و کباب‌های خوشمزه آن اشاره کرد. درواقع، کمتر کسی را می‌توان در ایران پیدا کرد که نام شیشلیک شاندیز را نشنیده باشد. در این منطقه رستوران‌هایی وجود دارد که قلیان، چای و انواع کباب و دیزی را برای مهمانان خود سرو می‌کنند. گیلاس شاندیز به خوشمزگی معروف است و نان‌های سنتی خوشمزه‌ای در آن پخت می‌شود.

غار بیمار آب

این مکان در فاصله 6 کیلومتری دهکده کوشک آباد مشهد واقع شده و در داخل غار آب بسیار زیادی وجود دارد. علت نامگذاری این باغ این است که مردم منطقه معتقد بودند که حیوانات بیمار با نوشیدن آب این غار بیماریشان شفا پیدا می‌کند. دهانه ورودی غار در حدود 3 متر عرض دارد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما