شناسهٔ خبر: 67069658 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی

گوگل حذف دائمی سابقه «موقعیت مکانی» کاربران را آغاز می‌کند

این شرکت فناوری، پیش از این نیز اعلام کرده بود که در پاسخ به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، قصد دارد داده‌های کمتری را درباره افراد ذخیره کند.

صاحب‌خبر -

شرکت گوگل یک سال پس از آنکه متعهد شد میزان داده‌های شخصی که درباره کاربران ذخیره می‌کند را کاهش دهد، اعلام کرد هر چیزی را که درباره مکان‌های حضور و مورد بازدید توسط کاربرانش می‌داند، حذف خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این شرکت فناوری، پیش از این نیز اعلام کرده بود که در پاسخ به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، قصد دارد داده‌های کمتری را درباره افراد ذخیره کند.

بر این اساس، پارامتر «خط زمانی» که قبلاً به عنوان تاریخچه موقعیت مکانی شناخته می‌شد، تنها برای آن دسته از کاربرانی فعال باقی خواهد ماند که همچنان مایلند از آن استفاده کنند.

این پارامتر به آن‌ها اجازه می‌دهد بطور بالقوه برای دهه‌ها به عقب برگردند تا تاریخچه سفرهایشان را بررسی کنند و دریابند که در یک زمان خاص کجا بوده‌اند.

تمام داده‌های مورد نیاز برای استفاده از این پارامتر نیز بصورت محلی و صرفا در تلفن‌ها یا تبلت‌های کاربران ذخیره می‌شود و هیچ‌کدام از آن‌ها در سرور‌های شرکت گوگل ذخیره نمی‌شوند.

در ایمیلی که این شرکت برای کاربران Google Maps فرستاده و خبرنگار گاردین آن را مشاهده کرده، گوگل اعلام کرده است که آن‌ها تنها تا اول دسامبر فرصت دارند تا سابقه تمام سفر‌های قدیمی خود را، قبل از حذف قطعی از سرور گوگل، ذخیره کنند.

اگر کاربران نگران از دست دادن این بخش از اطلاعاتشان هستند، می‌توانند از داده‌های خود یک نسخه پشتیبان نیز تهیه کنند، اما این کار دیگر مانند گذشته بصورت پیش‌فرض و اتوماتیک انجام نمی‌شود.

این شرکت همچنین مدت زمان پیش‌فرض برای ذخیره‌سازی تاریخچه موقعیت مکانی را کاهش می‌دهد. به این ترتیب در حالی که تاکنون دوره ذخیره‌سازی تاریخچه موقعیت مکانی یک سال و نیم بود، قرار است این مدت به سه ماه کاهش یابد.

این شرکت خطاب به کاربران اعلام کرد: «اطلاعات موقعیت مکانی شما شخصی است. ما متعهد هستیم که آن را ایمن، خصوصی و تحت کنترل شما نگه داریم. به یاد داشته باشید که Google Maps هرگز داده‌های شما را به کسی، از جمله به تبلیغ‌کنندگان نمی‌فروشد.»

این شرکت پیش از این نیز در پی تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در موضوع حق سقط جنین، وعده داده بود که در راستای تضمین حق سقط جنین برای زنان آمریکا، اطلاعات مربوط به جستجوی کلینیک‌های سقط جنین را حذف کند تا از اعلام جرم علیه زنان بر اساس سابقه جستجو، جلوگیری شود.

نظر شما