شناسهٔ خبر: 67069476 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اتاق ایران:

بخش خصوصی باید تقویت شود

سمیه رسولی

رییس اتاق ایران با بیان اینکه انسجام تشکل‌های اقتصادی می‌تواند به تقویت بخش خصوصی منجر شود، گفت: هدف همه ما ارتقا بخش خصوصی و بهبود فضای اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حسن‌زاده در نشست هیأت رئیسه اتاق ایران و رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت)، با بیان اینکه تشکل‌های اقتصادی در اتاق ایران جایگاه ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: انسجام تشکل‌های اقتصادی می‌تواند به تقویت بخش خصوصی منجر شود. هیچ‌گونه مرزگذاری بین خانه‌های صمت، اتاق و تشکل‌های دیگر وجود ندارد. هدف همه ما ارتقا بخش خصوصی و بهبود فضای اقتصادی است.

حسن‌زاده افزود: جلسات مشترک با کانون عالی کارفرمایی، خانه‌های صمت و اتاق‌های تعاون و اصناف برگزار خواهیم کرد. در جلسات با رؤسای اتاق‌های سراسر کشور تأکید خواهم کرد که اتاق‌ها و خانه‌های صمت به سمت همکاری و هماهنگی بیشتر پیش بروند.

همچنین سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه ما تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی باید پشت هم باشیم، گفت: همه ما باید اتاق ایران را به عنوان مادر تشکل‌ها ببینیم و با سیاست‌های آن همراه بوده و در جلسات مختلف یک سخن بر زبان بیاوریم. لازمه این امر تعامل بیشتر میان ماست. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که امکان حضور اعضای خانه‌های صمت در جلسات کمیسیون‌های تخصصی اتاق فراهم شود. اعضای ما متخصص و پر از تجربه هستند و اتاق می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی با بیان اینکه اتاق ایران امروز عزم خود را برای همراهی همه تشکل‌ها و خانه‌های صمت جزم کرده است، اظهار کرد: درخواست دیگر ما این است که دست‌کم سالی یک‌بار جلسه‌ای بین رؤسای اتاق‌های سه‌گانه و خانه‌های صمت برقرار شود. این امر به انسجام بیشتر منجر خواهد شد.

آرمان خالقی عضو هیأت مدیره خانه صمت ایران هم پیشنهاد کرد: به جای مدیران عامل شرکت‌های برتر و خصوصی در ترکیب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ترتیبی داده شود تا نمایندگان تشکل‌ها وارد ساختار این شورا شوند.

وی با اشاره به ایجاد دفاتر توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها از سوی خانه صمت، گفت: اگر ترتیبی داده شود تا این دفاتر با اتاق‌های مشترک و اتاق‌های سراسر کشور هماهنگ عمل کنند، دچار موازی کاری نمی‌شویم و عملکردمان اثربخش‌تر خواهد بود.

نظر شما