شناسهٔ خبر: 67069237 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

فرهاد‌ نفرزاده‌ در گفت‌وگو با «اعتماد»:

عبادی پور و اسماعیل‌نژاد باعث شکست تیم ملی شدند؛ مشکل ما مربی نیست که تغييرش دادند!

مربی و کارشناس والیبال کشورمان می گوید فدراسیون تیم ملی والیبال را رها کرده بود.

صاحب‌خبر -
عبادی پور و اسماعیل‌نژاد باعث شکست تیم ملی شدند/ مشکل ما مربی نیست که تغییرش دادند!
کد خبر: 662754
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۹ ۱۳:۰۵:۵۷

مربی و کارشناس والیبال کشورمان در مورد ناکامی‌های متوالی تیم ملی والیبال گفت: از زمانی که انتخابی المپیک ‌در مهره ماه در کشور برزیل به پایان رسید، فدراسیون تیم را رها کرد و یک ماه مانده به شروع این بازی‌ها یادشان افتاد تا والیبال کسب سهمیه‌ کند و تیم تشکیل شود! ما شش ماه بسیار مهم‌ و‌ سرنوشت‌ساز را از دست دادیم و این‌ اشتباهات فدراسیون والیبال بود. 

به گزارش روزنامه «اعتماد»، تیم ملی والیبال کشورمان در هفتمین بازی خود در مسابقات لیگ ملت‌ها برابر بلغارستان شکست خورد تا هفتمین شکست تیم‌ ملی هم‌ در این بازی‌ها به ثبت برسد! پیش از این و با توجه به شش باخت متوالی ملی‌پوشان در دور قبل لیگ ملت‌ها می‌توان گفت ایران 13 باخت پشت سر هم در این رقابت‌ها تجربه کرده که آماری است فاجعه‌بار و باورنکردنی!

فرهاد نفرزاده، مربی و کارشناس والیبال کشورمان‌در خصوص عملکرد ضعیف تیم ملی به خبرنگار «اعتماد» گفت: ما در هفته اول به دلیل اضافه شدن دیرهنگام مربی به تیم و عدم آگاهی و شناخت نسبت به بازیکنان و عدم ‌شناخت بازیکن نسبت به مربی فرصت‌های خود را در هفته اول از دست دادیم . می‌توانستیم در هفته ‌اول مقابل صربستان برنده شویم یا مقابل کوبا و‌ آرژانتین ‌هم ‌شانس برد داشتیم که متاسفانه ‌از دست‌ دادیم، اما کارمان مقابل ایتالیا سخت بود. در هفته اول حداقل می‌توانستیم دو برد داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه‌ آیا ‌علت عدم پیروزی تیم ‌ملی برابر این‌ تیم‌ها‌ همین عدم شناخت ناکافی بود یا دلایل دیگر هم‌ دخیل بود‌، گفت: از زمانی که انتخابی المپیک ‌در مهره ماه در کشور برزیل به پایان رسید، فدراسیون تیم را رها کرد و‌ آمد یک ماه مانده به شروع این بازی‌ها یادشان افتاد تا والیبال کسب سهمیه‌ کند و تیم تشکیل شود! ما شش ماه بسیار مهم‌ و‌ سرنوشت‌ساز را از دست دادیم و این‌ اشتباهات فدراسیون والیبال بود. 

نفرزاده درباره متحمل شدن شکست تلخی دیگر در برابر ژاپن در این مسابقات به «اعتماد» گفت: تیمی که تشکیل شده به عنوان تیم ‌ملی و این ‌نفراتی که الان حضور دارند یک تیم‌ گزینش شده است که هنوز به نیمه راه نرسیدیم. یکی از دو پاسور از ترکیب خارج ‌شده و‌ این نشان می‌دهد که انسجام تیمی نداریم‌ یا بازیکنان مصاحبه‌هایی انجام ‌دادند که ناراضی هستند‌ از وضعیت‌شان در ترکیب تیم. مثل اسفندیار و حسین ‌خانزاده‌. اینها عملا‌ نشان می‌دهند تیم‌آن انسجام‌ لازمه را ندارد. چه بسا بازیکنانی بودند که می‌توانستند در قالب تیم قرار بگیرند و کمک کنند، ‌اما انتخاب نشدند تمام‌ این شرایط در نتیجه ‌تیم ‌تاثیر می‌گذارد.‌

مربی تیم‌های لیگ برتری ایران ادامه داد: الان شما اکثر بازی‌ها را نگاه کنید تا امتیاز پایانی پیش رفتیم، اما به خاطر یک ‌یا دو امتیاز اختلاف آن ست یا بازی را واگذار کردیم ‌خب اینها تاثیر می‌گذارد. کادرفنی و بازیکنان‌ در نتیجه تیم تاثیر دارند.

نفرزاده افزود: در بازی با بلغارستان هم در حالی که می‌توانستیم پیروز شویم در یک‌ صحنه‌ای که ‌در ست دوم ‌اتفاق افتاد و بازیکن بلغاری توپش را‌ خواباند و ما ۱۱ بر ۸ در این ست پیش بودیم، اما سر یک توپ بی‌ارزش بین‌ اسماعیل‌نژاد و عبادی‌پور آن داستان تکراری درگیری زیر تور به وجود‌ آمد و‌ عبادی‌پور نتوانست دوتا توپ‌ پشت سر هم را بخواباند و از جریان بازی خارج ‌شد و‌ اسماعیل‌پور هم به همین ‌شکل و از همانجا بازی به سود بلغارستان تغییر کرد.

عصر روز گذشته خبر رسید که فدراسیون والیبال با موتا پائز قطع همکاری کرده است. نفرزاده در خصوص اینکه آیا تغییر کادرفنی می‌تواند شرایط تیم ملی را تغییر دهد یا خیر، توضیح داد: مشکل اساسی ما با تیم‌ به مربی برنمی‌گردد. الان مشکل تیم‌ مدیریتی است! ۶ ماه از سال را از دست دادند یا مشکلات متعددی تیم دارد که به خوبی به آن رسیدگی و‌ توجه نشده است با این شرایط اگر‌ هر مربی باشد وضعیت همین‌ خواهد بود.‌

 

نظر شما