شناسهٔ خبر: 67068711 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

«پکرمان» با بیشترین میزان فروش در صنعت + تحلیل تکنوفاند

شرکت‌های لاستیک و پلاستیک در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موفق به فروش ۳۷۰۵.۴۹ میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است. فروش صادراتی ۹۴ میلیارد تومان که نسبت به سال مشابه قبل ۵۸ درصد افزایش یافت شرکت پاسا با ۶۷ میلیارد تومان بیشترین میزان صادرات ثبت کرد. شرکت پکرمان با ثبت ۱۱۲۶ میلیارد تومان، بیشترین میزان فروش در ببین شرکت‌ها داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، گروه صنعتی بارز در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۳ سود خالصی معادل ۲۷۵۹ میلیارد تومان محقق نمود. حال به بهانه اعلام افزایش نرخ متوسط ۲۰ درصدی نرخ تایر برای سال جاری و با توجه به اینکه امکان افزایش نرخ مجدد تایر در نیمه دوم سال نیز هست در کنار کارنامه درخشان سال ۱۴۰۲ شرکت وافزایش حاشیه سود خالص و ناخالص و نهایتا تحقق سود ۵۴۶ تومانی به ازای هر سهم به بررسی یکی از شرکت‌های بزرگ تایرسازی کشور به نام " پکرمان " پرداختیم.

معرفی:

شرکت گروه صنعتی بارز تولیدکننده انواع تایر و تیوپ و نوار می‌باشد که در تاریخ دوم تیرماه سال 1363 تاسیس شد. این شرکت سال 1376 با نماد «پکرمان» در گروه لاستیک و پلاستیک بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

این شرکت انواع تایر، تیوب و نوار را تولید می‌کند. گروه صنعتی بارز رتبه نخست میزان تولید تایر در کشور را دارد. لاستیک کردستان و لاستیک سیرجان از شرکت‌های فرعی گروه صنعتی بارز هستند.

موضوع فعالیت شرکت گروه صنعتی بارز بهره‌برداری از کارخانجات انواع تایر، تیوب و نوار است. همانطور که گفته شد پکرمان در صنعت لاستیک و پلاستیک فعالیت می‌کند. گروه صنعتی بارز در ۲۰ سال متوالی بزرگ‌ترین تولیدکننده داخلی تایر در کشور بوده است.

محصولات پکرمان:

تایرهای بایاس (شامل باری، صنعتی، کشاورزی، وانتی سبک و سنگین و سواری)

تایر سواری رادیال

تایر باری رادیال

تیوب و نوار

مواد اولیه پکرمان شامل دوده، کائوچوی طبیعی و مصنوعی، نخ تایر، مواد شیمیایی، روغن، سیم و تیوب ولو هستند

سهامداران و مالکین اصلی شرکت:

شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیش از نیمی از سهام پکرمان را در اختیار دارد و مهم‌ترین سهامدار این شرکت محسوب می‌شود. شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی نیز با حدود ۳۱ درصد در جایگاه دوم سهامداران پکرمان قرار دارد.

«پکرمان» با بیشترین میزان فروش در صنعت + تحلیل تکنوفاند

عملکرد شرکت:

محصول تایر رادیال بیشترین درامد فروش را برای شرکت رقم زده است.تایر رادیال با رشد 42 درصدی و تایر بایاس با رشد 72 درصدی نسبت به سال 1401 همراه بوده است.

سود انباشته 2736 میلیارد تومان که نسبت به سال گذشته 594 درصد افزایش یافته است. درآمد های غیر عملیاتی شرکت نیز با رشد عالی 683 درصدی همراه بوده است و از 70 میلیارد سال 1401 به 551 میلیارد تومان برای سال 1402 رسیده است. با این گزارش 12 ماهه، به پی بر ای 3.5 رسیده است که ارزنده است.

شرکت فرعی بارزلرستان در حال ساخت و ساز و تکمیل طرح توسعه است. طرحی با هزینه حدودی 7.2 همت که برآورد میشود تا سال 1406 تمام شود و ظرفیت تولید 50 هزار تن لاستیک رادیال کامیونتی و سیمی باری و اتوبوسی را خواهد داشت.

پکرمان با توجه به اجماع تحلیلگران با افزایش نرخ 10 تا 20 درصدی نیمه دوم می تواند بین 450 تا 550 تومان سود کسب نماید و به پی بر ای 4.5 -4 نزدیک شود.

گزارش فروش صنعت لاستیک:

«پکرمان» با بیشترین میزان فروش در صنعت + تحلیل تکنوفاند

عملکرد اردیبهشت ماه شرکت:

پکرمان در اردیبهشت ماه بخشی از موجودی خود را بفروش رسانده است

در دومین ماه سال مالی گروه‌ صنعتی‌ بارز توانسته است فروشی برابر 1,126 میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد 43% نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت 7875.8 تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد 7141.6 تن بوده است.

پکرمان در این ماه نیز تولید 8125.3 تن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر 7275.9 تن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد 14% نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر 1,429 هزارریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ های 1,168 هزارریال استوار بوده است.

وضعیت نموداری و سناریو پیش رو:

«پکرمان» با بیشترین میزان فروش در صنعت + تحلیل تکنوفاند

شکست مقاومت مهمی در 1700-1750 رخ داده و شاهد پولبک به آن هستیم. این محدوده را حمایت معتبری می‌دانیم و در صورت عدم نفوذ به محدوده مقاومتی شکسته شده، انتظار رشد میان مدت با اهداف : 2300-2600 و نهایتا بلند مدت 3000-3200 می‌رود.

نظر شما