شناسهٔ خبر: 67066679 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تکلیف بیمه مهندسان روشن شد/ خبر مهم برای اعضای سازمان نظام مهندسی

اقتصادنیوز :رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: بند مرتبط با بیمه مهندسان سازمان نظام مهندسی در شورای نگهبان تایید شده که پس‌از تاییدیه نهایی این قانون، بیمه مهندسان در قالب برنامه هفتم ابلاغ خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان امروز (شنبه، نوزدهم خردادماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه بیمه مهندسان پس‌از سه دهه به تصویب رسید، گفت: بیمه مهندسان در سال‌های اخیر یکی از مطالبات قدیمی جامعه مهندسی کشور بود و این موضوع به‌دلیل اهمیت آن برای جامعه مهندسی به موازات موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی با همت رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران مجلس در سال گذشته (چهارشنبه، یکم آذرماه) تصویب و در قالب برنامه توسعه هفتم ابلاغ و اجرایی می‌شود و با توجه به تصویب بودجه برای اجرای بیمه مهندسان، برای اجرای این قانون هیچ مانع اجرایی وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره تأخیر در ابلاغ این قانون، افزود: بند مرتبط با بیمه مهندسان مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است اما به‌دلیل اینکه با چند موضوع دیگر از مفاد برنامه هفتم مورد ابهام، شورای نگهبان بوده که به مجلس مجدد بازگشت و پس از رفع اشکالات آن موضوعات، دوباره به شورای نگهبان ارسال شد؛ پس‌از تأیید شورای نگهبان قانون بیمه مهندسان در قالب برنامه هفتم ابلاغ خواهد شد.

خبر مرتبط
بازار مهندسان عمران در آلمان کساد شد/ موج بیکاری در بزرگترین اقتصاد اروپا

اقتصادنیوز:طبق مطالعه فدراسیون صنعت ساخت و ساز آلمان (HDB) چشم‌انداز صنعت ساخت وساز آلمان بدتر می‌شود به طوری که منجر به از دست دادن حدود ۱۰ هزار شغل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سازمان نظام مهندسی ساختمان با حدود ۶۰۰ هزار عضو رسمی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای غیردولتی و تخصصی به شمار می‌رود، گفت: این سازمان طبق قانون هم‌اکنون در مراکز ۳۱ استان برای نظارت بر ساخت‌وساز کشور استقرار دارد، البته از سوی دیگر ساخت و ساز مسکن در کشور در حال توسعه است که به همین دلیل حجم گسترده‌ای از چرخه مالی در سازمان نظام مهندسی وجود دارد.

خبر مرتبط
پروژه 520 میلیون دلاری مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد

اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت فراب گفت:پروژه چندمنظوره اومااویا شامل دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق به ارزش۵۲۰ میلیون دلار به دست متخصصان ایرانی اجرایی شده است.

نظر شما