شناسهٔ خبر: 67066643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

واکنش‌ها به ادعای بایدن درباره آشنایی ۴۰ ساله با پوتین!

سخنگوی کرملین به ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه «۴۰ سال است که همتای روسیه‌ای خود را می‌شناسد»، واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به ادعای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را ۴۰ سال است که می‌شناسد» گفت: فهمیدن منظور بایدن اغلب کار دشواری است!

بایدن در جریان گفت‌وگو با ای‌بی‌سی‌نیوز، با حمله به پوتین مدعی شد: ۴۰ سال است که او را می‌شناسم و ۴۰ سال است که مرا نگران کرده است. او آدم شریفی نیست و یک دیکتاتور است!

پسکوف که در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصاد سن‌پترزبورگ حرف می‌زد، درباره ادعای بایدن گفت: پوتین به توهین کسانی مثل بایدن واکنش نشان نمی‌دهد و نخواهد داد.

وی افزود: شخصاً فقط می‌توانم ابراز تاسف کنم از اینکه در این سطح از سیاست بین‌الملل، چنین ادبیات و الفاظی برای اشاره به رهبر یک کشور استفاده می‌شود!

او اضافه کرد: برخی تحلیلگران برای درک منظور بایدن و فهمیدن اینکه پوتین ۴۰ سال پیش مشغول چه کاری بوده است، به طور فرضی زمان را به عقب برگردانده‌اند و در نتیجه می‌توان درباره نحوه آشنایی بایدن و (پوتین) در آن برهه، به نتیجه‌ای خیلی خیلی دقیق رسید!

به طور مشخص منظور پسکوف این است که ۴۰ سال پیش، پوتین که در آن مقطع ۳۲ ساله بود، برای سرویس مخفی شوروی (کا.گ.ب) کار می‌کرد. بایدن نیز که آن روزها ۴۱ سال داشت، سناتور ایالت دِلاور بود. این دو برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ به طور رسمی با یکدیگر دیدا کردند. در آن مقطع، پوتین تحت ریاست جمهوری دیمیتری مدودف، نخست وزیر بود و بایدن به عنوان معاون باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا فعالیت می‌کرد.

استیو گِست، سناتور سابق و تحلیلگر محافظه‌کار آمریکایی، روز پنجشنبه در ایکس نوشت: ادعای بایدن ۸۱ ساله درباره اینکه پوتین را چهار دهه است که می‌شناسد، یا دروغ است یا اینکه اعتراف به تماس با یک مامور کا.گ.ب از سال ۱۹۸۴ است؛ یا اینکه مغز بایدن به قدری دستکاری شده است که به هیچ وجه نمی‌داند درباره چه چیزی حرف می‌زند!

وال‌استریت‌ژورنال اوایل هفته به نقل از چندین منبع آگاه که اخیراً با بایدن در تماس بوده‌اند، نوشت که رئیس جمهور آمریکا صرف نظر از گاف‌های ذهنی مداوم، در محافل خصوصی و جلسات با قانونگذاران، «نشانه‌هایی از زوال عقل» را بروز داده است.

 

نظر شما