شناسهٔ خبر: 67064637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آیت‌الله محمدتقی مدرسی در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

رایزنان فرهنگی باید با روحیه‌ای بالا، انعکاس‌دهنده حقیقت باشند

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عصر پنجشنبه با آیت‌الله محمدتقی مدرسی، از مراجع تقلید و علمای برجسته عراق، دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در این دیدار،  آیت‌الله مدرسی ضمن تقدیر از فعالیت‌های نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان، بر اهمیت تلاش رایزنان فرهنگی در انعکاس حقیقت با روحیه‌ای بالا و نشاط تاکید کردند. ایشان همچنین به بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایرانیان مقیم خارج اشاره کرده و گفتند باید زمینه‌های بازگشت این افراد به کشور و استفاده از توانمندی‌های آنها فراهم شود.

آیت‌الله مدرسی یکی دیگر از وظایف مهم رایزنان فرهنگی را تبیین مسائل دانسته و جهان امروز را چندقطبی توصیف کردند. وی با اشاره به نبرد طوفان الاقصی تصریح کرد، که خسارت‌های وارده به آمریکا در این معرکه بسیار بیشتر از خسارت‌های رژیم صهیونیستی بوده است، چرا که تمامی ارزش‌هایی که آمریکا سال‌ها برای ایجاد آنها تلاش کرده بود، در این جنگ بر باد رفته‌اند.

ایشان همچنین بر استفاده بهینه از فرصت‌های موجود و تربیت نسل جوان تاکید کرده و کار با فرق اسلامی و ارتباط با آنها را از ضروریات کار فرهنگی بین‌المللی دانستند. آیت‌الله مدرسی اظهار داشتند: تا زمانی که مراجع تقلید و روح حسینی در ملت ایران حضور دارند، جمهوری اسلامی ایران آسیب‌پذیر نخواهد بود.

آیت‌الله مدرسی رایزنان فرهنگی را به تهاجم در فعالیت‌های فرهنگی فراخواند و گفت که مهاجم همیشه یک گام جلوتر از مدافع است. وی تاکید کرد که رایزنان فرهنگی باید نسبت به اسلام و اعتزاز آن در جهان احساس مسئولیت کنند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در این دیدار گزارشی از سفر خود به عراق ارائه داد و اظهار داشت که تلاش می‌شود توجه به قرآن و بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی قرآنی در فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی افزایش یابد. وی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در صدد است تا فرهنگ بین‌المللی اندیشیدن را در حوزه‌های علمیه تقویت کند و به دنبال حضور اندیشه‌ای حوزه به جای حضور تبلیغی آن در عرصه بین‌المللی است.

در این دیدار، حجت‌الاسلام ایمانی‌پور همچنین توضیحاتی درباره جشنواره تمدن اسلامی و جایزه جهانی شهید صدر ارائه داد. 

انتهای پیام/

نظر شما