شناسهٔ خبر: 67061502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پاسخ شورای نگهبان به «مشورت مومنانه»

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به نامه دولتی‌ها با اشاره به اینکه «هیچ سفارشی تاثیری در کار ما نمی‌گذارد» گفت: «توصیه معنا ندارد».

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - انتشار نامه‌ای که برخی دولتی‌ها به شورای نگهبان نوشته بودند تا محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد تایید صلاحیت شود، جنجال بسیاری به پا کرد. بالاخره نه اینطور درخواست‌ها از شورای نگهبان قابل پذیرش و چشم پوشی است و نه صف بلند نامزدهای برآمده از دولت موضوعی بود که بشود ساده از کنار آن گذشت.

از همین رو دیدیم که نامه مورد بحث با حواشی و واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد. از شوخی رضا رشید پور با امضاهای پای آن نامه گرفته تا انتقاد تند عباس عبدی که این اقدام را نشانه درک سیاسی پایین امضا کنندگان دانسته بود. 

واکنش‌ها به همین جا ختم نشد. برخی کانال‌های تلگرامی مثل بامداد نو از کاهش امضاها خبر دادند و گفتند که طبق شنیده‌ها علی باقری سرپرست وزارت خارجه اعلام کرده از جمله امضاکنندگان نامه نبوده است! 

سایت رجانیوز که نزدیک است به حلقه مقداد یعنی همان طیفی که اصرار دارد اسماعیلی را جایگزین رئیسی کند نیز در دفاعی تمام قد ، اقدام مورد بحث را مسبوق به سابقه و حتی مورد استقبال شورا توصیف کرد.

رسانه دولت یعنی ایرنا اما از پیگرد قضایی انتشار این نامه گفت! درحالی که به باور بسیاری از اهل فن انتشار یک نامه غیرمحرمانه و غیر رسمی جرم تلقی نمی‌شود.

پاسخ شورای نگهبان اما از همه قابل توجه‌تر بود. سخنگوی شورای نگهبان آب پاکی را روی دست دولتی‌ها ریخت و خیال باقی گروه‌ها را نیز راحت کرد. او اعلام کرد که «هیچ سفارشی تاثیری در کار ما نمی‌گذارد و توصیه معنا ندارد». به گفته او  ممکن است یک نفر وزیر خوبی باشد، ولی همین آدم نتواند کشور را اداره کند.

نظر شما