شناسهٔ خبر: 67060649 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پیش‌بینی سوپرکامپیوتر اوپتا از قهرمان یورو ۲۰۲۴

سوپرکامپیوتر اوپتا بیش از ۱۰ هزار مرتبه یورو ۲۰۲۴ را شبیه‌سازی کرده و شانس‌های صعود از مراحل مختلف و قهرمانی را برای ۲۴ تیم حاضر در این تورنمنت پیش‌بینی کرده است.

صاحب‌خبر -
پیش‌بینی سوپرکامپیوتر اوپتا از قهرمان یورو ۲۰۲۴
کد خبر: 662668
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۹ ۰۵:۴۵:۵۰

چه تیمی قهرمان یورو ۲۰۲۴ خواهد شد؟ پاسخ قطعی تا ۱۴ جولای (۲۴ تیر) ارائه نخواهد شد، بنابراین در حال حاضر زمانش رسیده که پیش‌بینی‌های پیش از شروع مسابقات که سوپرکامپیوتر اوپتا انجام داده، نگاهی بیندازیم.

به گزارش خبرورزشی، با توجه به این که فینال لیگ قهرمانان اروپا به تازگی پشت سر گذاشته شده، هواداران مجبور نیستند برای رویداد بعدی فوتبال زیاد منتظر بمانند، چرا که به سرعت وارد مسابقات بین‌المللی هیجان‌انگیز خواهیم شد که یورو ۲۰۲۴ نام دارد.

تورنمنت امسال هفدمین دوره در تاریخ مسابقات جام ملت‌های اروپاست که از ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) در آلمان آغاز می‌شود و ۲۴ تیم در حالی با یکدیگر مبارزه می‌کنند که ایتالیا در پی دفاع از عنوان قهرمانی‌اش خواهد بود. آلمان که تنها میزبان این دوره (برخلاف دوره قبل) است، تیمی بوده که ۳ مرتبه قهرمان شده. همه کشورهایی که در فوتبال وزنه سنگین به شمار می‌روند، امیدوارند که ۱۴ جولای در برلین در نقش قهرمان ظاهر شوند.

کشورهای دیگر ممکن است کمتر جاه‌طلب باشند؛ در این میان فقط یک تیم وجود دارد که اولین حضورش را تجربه خواهد کرد و آن‌هم گرجستان است. فرمت ۲۴ تیمی به این معنی است که حتی یک تیم در اولین حضورش هم در مبارزه شانس رسیدن به جمع ۱۶ تیم برتر مرحله حذفی را خواهد داشت. اما چه تیمی قرار است تابستان امسال در صدر باشد؟

سوپرکامپیوتر اوپتا که در طول مسابقات باشگاهی توجه زیادی را به سوی خودش جلب کرد، بار دیگر ربات خودش را به کار انداخت. این ابرکامپیوتر ۱۰۰۰۰ مرتبه یورو ۲۰۲۴ را شبیه‌سازی کرده و درصدهای شانس را قبل از مسابقات تأیید کرده است. بدون مقدمه دیگری پیش‌بینی‌های یورو ۲۰۲۴ را مرور خواهیم کرد.

انگلیس با ۱۹,۹ از سوی ابرکامپیوتر اوپتا به‌عنوان قهرمان یورو ۲۰۲۴ معرفی شده است. تیم گرت ساوتگیت هرگز قهرمان یورو نشده و آخرین مرتبه هم در فینال متحمل شکستی دلخراش مقابل ایتالیا شد. اما اوپتا بیشترین احتمال را به قهرمانی آن‌ها می‌دهد که بهترین نتیجه‌شان در جام ملت‌های اروپا خواهد بود.

محتمل‌ترین گزینه که شاید انگلیس را متوقف کند فرانسه با ۱۹,۱ درصد است. تیمی که سه‌شیرها را در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شکست داد و برای دومین مرتبه متوالی به فینال جام‌جهانی راه یافت.

آلمانِ میزبان با ۱۲,۴ درصد، اسپانیا با ۹,۶ درصد و پرتغال با ۹,۲ درصد مدعیان قدرتمند بعدی برای بردن یورو هستند.

ممکن است این چالش برای شانس‌های بعدی که هلند با ۵,۱ درصد، مدافع عنوان قهرمانی یعنی ایتالیا با ۵ درصد و بلژیک با ۴,۷ درصد است، سخت‌تر باشد. اما این ابرکامپیوتر برای سه تیمی که ذکر شد، شانس قهرمانی قائل شده است.

شما چقدر با پیش‌بینی‌های اوپتا موافق هستید؟ به نظرتان کدام تیم در نهایت قهرمان یورو ۲۰۲۴ خواهد شد؟

پیش بینی یورو 2024

برچسب‌ها:

نظر شما