شناسهٔ خبر: 67058490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ثبات قیمت‌های جهانی نفت در میانه نگرانی‌ها از کاهش عرضه و تقاضای ضعیف ثبات قیمت‌های جهانی نفت در میانه نگرانی‌ها از کاهش عرضه و تقاضای ضعیف

به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت روز جمعه به طور کلی ثابت ماند، زیرا باوجودی که عربستان سعودی و روسیه برای توقف یا معکوس کردن افزایش تولید نفت اعلام آمادگی کردند، به دنبال نگرانی‌های ایجاد شده پیرامون تقاضا، نفت همچنان به سمت ثبت سومین کاهش هفتگی خود حرکت می‌کند. براساس گزارشی از رویترز، قیمت نفت

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت روز جمعه به طور کلی ثابت ماند، زیرا باوجودی که عربستان سعودی و روسیه برای توقف یا معکوس کردن افزایش تولید نفت اعلام آمادگی کردند، به دنبال نگرانی‌های ایجاد شده پیرامون تقاضا، نفت همچنان به سمت ثبت سومین کاهش هفتگی خود حرکت می‌کند.

براساس گزارشی از رویترز، قیمت نفت خام این هفته باوجود افزایش آن در روز پنج شنبه که به دنبال اظهارات مقامات روسیه و عربستان سعودی ایجاد شده بود، به دنبال تصمیم اوپک پلاس برای حذف تدریجی کاهش‌ها در عرضه از ماه اکتبر و افزایش در ذخایر آمریکا با کاهش روبرو شد.

معاملات آتی نفت برنت روز جمعه در ساعت 13:20 به وقت تهران با 11 سنت کاهش به 79.76 دلار در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با 13 سنت افزایش به 75.68 دلار رسید.

داده‌های چین روز جمعه نشان داد که صادرات در ماه می برای دومین ماه متوالی رشد کرده است ،درحالی که داده‌های واردات نگرانی‌ها از تقاضای داخلی این کشور را تقویت کرد. گفتنی است چین بزرگترین خریدار نفت خام در جهان است.

بانک مرکزی اروپا روز پنج شنبه اولین کاهش نرخ بهره خود را از سال 2019 اعمال کرد که انتظارات تحلیلگران برای دنبال شدن آن توسط فدرال رزرو را تقویت کرد. کاهش نرخ بهره، رشد اقتصادی و به دنبال آن تقاضای نفت را تحریک می‌کند.

داده‌های مربوط به استخدام بخش غیرکشاورزی در آمریکا امروز منتشر خواهد شد که میتواند مسیر کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را روشن‌تر کند.

براساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، انتظار می‌رود استخدام در بخش غیرکشاورزی آمریکا ماه گذشته به 185 هزار نفر رسیده باشد، این درحالی است که در ماه آوریل 175 هزار نفر بوده است. این افزایش کمتر از میانگین مشاهده شده 242 هزار نفر در طول سه ماه گذشته است.

 

منبع: ecoiran-65005

نظر شما