شناسهٔ خبر: 67057533 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

روزانه یازده میلیون کاربر در «شاد» فعالیت می‌کنند

صاحب‌خبر -

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی به برنامه شاد اضافه شده است.با نام (تماشا) که شبیه اینستاگرام است، اما در یک محیط صیانت شده و حفاظت شده که نیاز دانش آموزان را به محتواهای مختلف و به واقع وب گردی دانش آموزان را برطرف می‌کند.

علی باقرزاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش، مدیر شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌هایی که برای آینده، برنامه شاد در برنامه ریزی شده است، گفت: شاد، شعارش مدرسه‌ای به وسعت ایران است، با تلاشی که در مسیر خود دارد، تمام سرویس‌هایی که دانش آموزان هم برای آموزش رسمی، هم فوق برنامه و حتی بازی و سرگرمی نیاز دارند، تامین کند. 

بازدید ماهانه ۱۸ میلیون کاربر از سامانه شاد

وی در ادامه گفت: خوشبختانه با ساز و کارهایی که در نظر داشتیم، سرویس‌های متنوعی که فراهم شده است، نرخ ماندگاری دانش آموزان در پلتفرم شاد افزایش پیدا کرده است، اکنون میانگین بازدیدها، حضور و فعالیت کاربران بیش از زمان راه اندازی شاد است، که در زمان پدید آمدن ویروس کرونا بود و به منظور برگزاری کلاس‌ها به شیوه‌ی غیرحضوری شروع به کار کرده بود. اکنون نزدیک به یازده میلیون کاربر روزانه، چهارده میلیون کاربر هفتگی، هجده میلیون بازدید ماهانه داریم

باقر زاداه در ادامه تاکید کرد: تابستان سال ۱۴۰۰ به طور متوسط، دو میلیون پانصد هزار نفر در برنامه شاد حضور داشتند، تابستان ۱۴۰۱ سه میلیون و پانصد هزار نفر و تابستان ۱۴۰۲ به طور متوسط هفت و نیم میلیون نفر به صورت روزانه در شاد حضور داشتند، که خود نشان از این دارد، که برنامه شاد ویژه سال تحصیلی نیست. در گذشته روزهای پنجشنبه و جمعه‌ها تعداد کاربرها به حداقل ممکن می‌رسید، ولی اکنون با توجه به تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری، در طول هفته از شاد بهره‌برداری کرده و میانگین نزدیک یازده میلیون نفر بازدید و فعالیت دارند. 

بارگذاری بیش از چهارده هزار قطعه فیلم آموزشی

مدیر شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) خاطر نشان کرد: باید صفحه اصلی پلتفرم شاد را دید، سرویس‌ها متنوع شده است، در تمام سرویس‌ها امکان دسترسی از صفحه‌ی اول ممکن شده است. در بخش فیلم آموزشی، بیش از چهارده هزار قطعه با کیفیت آموزشی که توسط بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و موسسات آموزشی دارای مجوز تولید شده است، در برنامه شاد بارگذاری شدند و در دسترس دانش آموزان عزیز است. تمام پایه‌ها در همه‌ی دروس، دسترسی به محتوا با کیفیت را دارند. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره سرویس یک تیر و دو نشان در برنامه شاد گفت: سرویس یک تیر و دو نشان که اکنون جزو سرویس‌های پر مخاطب است، روزانه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به مدت دو ساعت یک جمع‌بندی ویژه از درسی که در ۴۸ ساعت آینده امتحان آن درس برگزار می‌شود، دارد. خوشبختانه این سرویس با استقبال خوبی از طرف دانش آموزان مواجه شده است، تا این زمان، در کلاس‌ها تا حدود نود و چهار هزار دانش آموز به صورت هم زمان شرکت داشتند. و از تدریس معلمان استفاده کرده اند. 

وی در ادامه گفت: سرویس‌های دیگر هم برای مناسبت های ویژه هم در نظر گرفته شده، که اکنون مورد استفاده دانش آموزان است. در بخش فیلم و سریال برای بخش اوقات فراغت و همچنین بازی به صورت رایگان در دسترس دانش آموزان قرار گرفته است. بخش مجله یکی از تنوع‌های سرویس لحاظ شده در برنامه شاد است. 

باقرزاداه خاطر نشان کرد: شاد یک پیام رسان اختصاصی برای کاربران دارد، که می‌توانند از آن استفاده کنند، گفت و گوی تصویری و صوتی که می‌توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند. ارتباط دو سوی و همچنین امکان پخش زنده یک طرفه در برنامه شاد وجود دارد. 

اضافه شدن سرویس «تماشا» به سامانه شاد

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره اضافه شدن سرویس دیگری به برنامه شاد گفت: بخش دیگری به برنامه شاد اضافه شده است.با نام «تماشا» که شبیه اینستاگرام است. ولی در یک محیط صیانت شده و حفاظت شده که نیاز دانش آموزان را به محتواهای مختلف و به واقع وب گردی دانش آموزان را برطرف می‌کند. 

وی اضافه کرد: ضمن اینکه یک بخش اختصاصی موتور جستجوی امن برای دانش آموزان با نام شاد بین وجود دارد، که دانش آموزان می‌توانند در آن محتوای مختلف با توجه به رده‌بندی سنی خود، به جستجو بپردازند و پاسخ‌های مناسب را دریافت کنند. 

باقرزاداه درخصوص استمرار فعالیت برنامه شاد ویژه دانش آموزان نابینا گفت: خدمات به افراد نابینا همچنان ادامه دارد، این خدمات توسعه پیدا کرده، منتهی خاص دانش آموزانی که در سیستم یکپارچگی به عنوان نابینا شناسایی شده و با معلمان خود ارتباط برقرار می‌کنند و سرویس‌های اختصاصی آن‌ها در کلاس‌های درسی آن‌ها بارگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه متنوعی از کتاب‌های درسی و غیر درسی برای بچه‌ها در نظر گرفته شده، مجله‌ها عمدتا جنبه‌های خبری و اطلاع‌رسانی دارد.

نظر شما