شناسهٔ خبر: 67057134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اسکله آمریکایی غزه سرپا شد

اقتصادنیوز :فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام اعلام کرد که اسکله موقت غزه را مجددا احیا کرده است تا ارسال کمک‌های حیاتی به غزه امکان پذیر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا، سنتکام روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: « حدود ساعت 2:15 بعدازظهر (به وقت محلی غزه) در 7 ژوئن، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با موفقیت اسکله موقت در سواحل غزه را بازسازی کرد و امکان ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه بسیار مورد نیاز به مردم غزه فراهم شد.»

سنتکام گفت که در روزهای آتی، در حمایت از آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، جابجایی مواد غذایی حیاتی و سایر تدارکات اضطراری را تسهیل خواهد کرد.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هشتم خرداد ماه اعلام کرد کمک‌های واشنگتن به نوار غزه از طریق دریا به دلیل آسیب به اسکله موقت احداث‌شده به حالت تعلیق درآمده است.

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن مدعی شد که وضعیت بد جوی باعث آسیب به بخشی از این اسکله شده است.

خبر مرتبط
ادعاهای سنتکام درباره مقابله با حملات در دریای سرخ

اقتصادنیوز: فرماندهی مرکزی آمریکا بار دیگر اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته با حملات انصارالله یمن مواجه شده است.

او ادعا کرد: بازسازی و تعمیر این اسلکه حداقل یک هفته زمان نیاز خواهد داشت و پس از آن، دوباره در ساحل غزه نصب خواهد شد.

همزمان، شبکه خبری سی ان ان نیز به نقل از چهار مقام آمریکایی بدون اشاره به نام آنها، با بیان اینکه بخشی از اسکله نظامی آمریکا در غزه دچار شکستگی شده و موقتاً غیرقابل استفاده شده است، اعلام کردند که ارسال کمک از طریق این اسکله به غزه متوقف شده است.

این مقامات آمریکایی نیز ادعا کردند احتمالا وضعیت بد آب و هوا دلیل این شکستگی بوده است اما اعلام نکردند که میزان این شکستگی تا به چه حد بوده و درخصوص مدت زمان لازم برای ازسرگیری فعالیت اسکله گمانه‌زنی نکردند.

یک سخنگوی برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که سازمان ملل متحد از زمان آغاز به کار این اسکله، ۱۳۷ کامیون حامل کمک‌های انسانی معادل ۹۰۰ تن را از طریق این اسکله جا به جا کرده است.

خبر مرتبط
واکنش معاون قوه قضائیه به اقرار فرمانده سابق سنتکام به ترور شهید سلیمانی

اقتصادنیوز: معاون امور بین الملل قوه قضاییه، اقرار فرمانده سابق سنتکام آمریکا به ترور شهید سلیمانی را به شدت محکوم کرد.

اسکله شناوری که آمریکا روند ساخت آن را از ماه گذشته (آوریل) با هزینه دست‌کم ۳۲۰ میلیون دلار آغاز کرده ، مدعی است با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه که بر اثر هفت ماه جنگ اسرائیل ویران شده، احداث شده است.

ماه گذشته یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: واشنگتن در روزهای آینده ارسال کمک به غزه را از طریق یک اسکله نظامی آغاز خواهد کرد.

پیت نگوین معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: یک کشتی که برای حمل پالت های کمک های بشردوستانه از قبرس به اسکله استفاده می شود، روز پنجشنبه در شرق مدیترانه پهلو خواهد گرفت.

اما ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز شنبه خبر داد که چهار کشتی ارتش ایالات متحده برای کمک‌ رسانی به غزه، امروز (شنبه) تحت تاثیر دریای متلاطم قرار گرفته و با مشکل مواجه شدند.

در حالی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در آموزشگاه نظامی «وست پوینت» به تلاش‌های ایالات متحده برای کمک‌رسانی به غزه افتخار می‌کرد و گفت که ارتش و نیروی دریایی این کشور یک اسکله موقت در دریای مدیترانه در سریع ترین زمان ممکن برای رساندن کمک به فلسطینی‌ها ساخته‌اند، تلاش‌ها در میدان عمل حکایت متفاوتی دارد.

سنتکام اعلام کرد: «کشتی‌ها از مهارگاه‌های خود رها شدند و ۲ کشتی اکنون در ساحل نزدیک اسکله لنگر انداخته‌اند. سومین و چهارمین کشتی در سواحل (رژیم) اسرائیل در نزدیکی منطقه عسقلان قرار دارند. تلاش‌ها برای بازیابی این کشتی‌ها با کمک نیروی دریایی اسرائیل ادامه دارد.»

 

برچسب‌ها:

نظر شما