شناسهٔ خبر: 67055497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

حمله موشکی اوکراین به ۲ مجتمع غیر نظامی در روسیه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای حمله موشکی اوکراین به دو مجتمع مسکونی غیرنظامی در لوهانسک با استفاده از تسلیحات غربی را تأئید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اثر حمله موشکی امروز اوکراین به لوهانسک دست کم ۲۲ نفر زخمی شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت دفاع روسیه در این ارتباط اعلام کرد که حمله صبح روز جمعه به لوهانسک با استفاده از ۵ موشک ATACMS که توسط غربی ها به اوکراین ارائه شده بود، انجام شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: ۴ موشک از این تعداد با موفقیت سرنگونی شدند؛ اما یکی از موشک ها به دو ساختمان مسکونی اصابت کرد.

از سوی دیگر، ناتالیا پاشچنکو، وزیر بهداشت لوهانسک نیز در بیانیه ای خبر داد: بر اساس اطلاعات اولیه، دست کم ۲۲ نفر از جمله یک کودک ۸ ساله در نتیجه گلوله باران نیروهای مسلح اوکراین در شهر لوهانسک زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، دنیس پوشیلین، رئیس دونتسک در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ ۲۰۲۴ گفت: اجازه غرب برای حمله به قلمرو فدراسیون روسیه، این کشورها را به شریک مستقیمی در درگیرهای جاری مبدل می‌ کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد: بر اثر برخورد این موشک، بخشی از ساختمان ها این دو مجتمع مسکونی تخریب شد و تعدادی از غیرنظامیان ساکن در این ساختمان ها نیز زیر آوار گرفتار شده اند.

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرده بود که تلاش کی یف برای انجام حمله تروریستی به اهدافی در روسیه با استفاده از یک فروند موشک خنثی شد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک موشک «نپتون-MD» را بر فراز منطقه بلگورود منهدم کرده است.

در ادامه بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده بود: پدافند هوایی روسیه در شبانه روز گذشته ۱۱ پهپاد بر فراز کریمه، ۸ فروند پهپاد بر فراز دریای آزوف، ۶ فروند پهپاد بر فراز منطقه کراسنودار، ۲ فروند پهپاد بر فراز منطقه بلگورود و یک پهپاد بر فراز منطقه روستوف را منهدم کرد.

از سوی دیگر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو چندی پیش در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌ان» مدعی شد که «حق دفاع از خود به اوکراین اجازه می دهد تا از سلاح های غربی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.»

وی افزود: اکنون سخت‌ترین زمان برای کی‌یف از زمان آغاز درگیری در اوکراین است.

استولتنبرگ پیش از این نیز در گفتگو با روزنامه اکونومیست از کشورهای عضو ناتو خواسته بود تا محدودیت های وضع شده برای استفاده از سلاح‌ های ارسالی به اوکراین در حمله به خاک روسیه را لغو کنند.

نظر شما