شناسهٔ خبر: 67055434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

نکاتی در مورد گذراندن اوقات شیرین با شریک زندگی تان

چگونه اوقات با کیفیت و شیرینی را با همسرم سپری کنم؟ (+ 5 راهکار عملی)

بسیار شنیده ایم که به زوج ها توصیه می شود برای داشتن یک رابطه سالم "برای هم وقت بگذارید" ؛ " اوقاتی را با یکدیگر سپری کنید"، اما صِرف بودن در یک مکان یا در کنار هم بودن، حاکی از وقت گذاشتن برای هم نیست، برای اینکه این اوقات مؤثر واقع شوند، باید که با کیفیت باشند، به این معنا که سبب رشد و تحکیم رابطه شوند.در این متن ضمن واکاویی اینکه چرا "وقتِ با کیفیت" گذاشتن برای یکدیگر مهم است، راهکارهایی را نشان تان می دهیم تا اوقات باکیفیتی را در کنار همسرتان سپری کنید.

صاحب‌خبر -

  سواد زندگی، سواد عاطفی؛ مریم طرزی- برای داشتن رابطه ای محکم و رضایت بخش در یک زندگی زناشویی برخورداری از زمان ِ با کیفیت ِ مشترک ضروری است. بگذارید پیچیده صحبت نکنیم، ساده تر بگوییم "زمان با کیفیت مشترک" همان اوقات خوش و شیرین است. اوقاتی که طرفین از هم انرژی می گیرند، و روابط عاطفی شان تحکیم می شود. 

بنابراین اگر برآنید که رابطه عاطفی تان پیشرفت کند، باید آن را پرورش دهید و  روزانه از آن مراقبت کنید. باید کاری کنید که شریک تان احساس کند به رسمیت شناخته شده است و مورد توجه و محبت قرار می گیرد. شما می توانید به روش های مختلف به این اهداف برسید، اما اینکه باهم وقت بگذرانید از مهم ترین آنهاست.

اگرچه با هم وقت گذراندن ممکن است کاری ساده به نظر برسد، اما اگر زمانی را که با هم می گذرانید کیفیت لازم را نداشته باشد، نتیجه مطلوبی از آن حاصل نمی شود. 

بنا بر مطالعه‌ای که در مجله روان‌شناسی خانواده منتشر شده است، مدت زمانی که زوج‌ها با هم می‌گذرانند یکی از ارکان مهمی است که بر کیفیت کلیت رابطه تاثیر می گذارد.

چنانچه مدت زمانی که زوجین در کنار هم می گذرانند توام با مکالمه های سازنده و خوشایند، همدلی و درک مشترک و شادی و آرامش باشد، به طبع که تاثیر مثبتی بر رابطه می گذارد.

اما چه راه های دیگری برای رسیدن به این هدف وجود دارد؟ و چرا اینقدر مهم است؟  در این درس با تعدادی از این روش ها آشنا می شویم. با ما ادامه دهید.

 
 
__________________
درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران
 
 
کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

نظر شما