شناسهٔ خبر: 67055155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

جمهوری اسلامی زمینه حاکمیت ملی را با انتخابات فراهم کرده است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و عالی‌ترین تکریم ملت ما این است که جمهوری اسلامی زمینه حاکمیت ملی را با انتخابات فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به انتخابات پیش رو و لزوم شرکت پرشور در آن اظهار کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و عالی‌ترین تکریم ملت ما این است که جمهوری اسلامی زمینه حاکمیت ملی را با انتخابات فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اراده ملت ما از طریق انتخابات تنفیذ می‌شود هیچ کرامتی برای ملتی بالاتر از این نیست که خودش برای خودش تصمیم بگیرد این مساله در دنیا مثل کبریت احمر، کمیاب است قدرت‌های استکباری زمینه حاکمیت ملی و اراده ملت‌ها را کاملاً از بین برده اند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: وزیر دفاع اسبق آمریکا می‌گوید کلماتی همچون حقوق بشر و سازمان‌هایی از آن قبیل فاقد معنی، محتوا و مفهوم است امروز جهان ما و کشورهای آن همانند واگن‌های راه آهن است که نیرو محرکه‌اش دولت آمریکاست آمریکا هرجا که بخواهد آنها را می‌برد و به هرجا که تصمیم داشته باشد متوقفشان می‌سازد.

عاملی بیان کرد: شکر این نعمت بزرگ به این است که در انتخابات پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و از این فرصت بزرگ استفاده کنیم.

انتخابات مانور قدرت و انسجام ملی است

خطیب جمعه اردبیل گفت: انتخابات باید مانور قدرت و مانور انسجام ملی و ابزار بالا بردن نخبه‌ها باشد انتخابات باید برای ملت ما نعمت باشد نه نقمت انتخاباتی که انسجام ملی را به هم بریزد یا حرکت‌های ضد منافع ملی در آن باشد نقمت است نه نعمت هر دموکراسی که قدرت بالا آوردن نخبه‌ها را نداشته باشد نقمت است نه نعمت انتخابات آرمانی انتخاباتی است که در آن یک سلیقه آرمانی چهار سال مدیریت کشور را به دست بگیرد و این در اختیار ملت است روز انتخابات روز نوشتن سرنوشت است.

عاملی با بیان اینکه بی‌اعتنایی به سرنوشت بزرگترین کفران نعمت و سوق دادن کشور به پرتگاه‌ها و گرداب‌های هولناک است، تصریح کرد: روز انتخابات باید تجلی گاه شعور ملی، عزت ملی و تجلی تعهد دینی باشد و یقین داشته باشید انتخاب یک رئیس اصلح برای کشور بالای ۸۰ میلیونی آن هم در حساس‌ترین دوره تحولات تاریخی جهان و منطقه بالاتر از تمام حسنات و عبادات است.

تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری تأمل برانگیز است

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کثرت و تعدد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اینکه ۸۰ نفر نامزد ریاست جمهوری شود و ثبت نام نماید از یک حیث خوب است.

عاملی افزود: هر فردی که خود را لایق اداره کشور می‌داند وارد این عرصه و رقابت می‌شود اما این سبک در دنیا مرسوم نیست دنیا ما را رمی به ابتدائیت در دموکراسی می‌کند و حتی گاهی استهزاء می‌کند و بلکه در داخل کشور خود انقلابی‌ها انتقاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: مخصوصاً بعد از ورود شورای محترم نگهبان و روند تعیین صلاحیت‌ها که اقتضای طبیعی آن محدود شدن نامزدها براساس معیاری‌های قانونی است انعکاس بدی در دنیا علیه حاکمیت و علیه جایگاه بین‌المللی کشور عزیز و ملت بزرگ پیدا می‌شود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: تجربه جهانی می‌گوید آنچه را که شورای نگهبان انجام می‌دهد می‌توان با تعبیه یک سیستم پیشرفته که حق هیچ کسی ضایع نشود و نخبه‌ها بالا بیایند انجام داد در نتیجه از اول هر شخص عادی یا هر بوالهوسی نمی‌تواند ثبت نام نماید در جایی که می‌توانیم با علمیت و با استفاده از تجربه جهانی مشکل را حل کنیم چرا بی جا و بی‌جهت برای کشور هزینه درست می‌کنیم.

عاملی اظهار کرد: مسئولان مربوط لطفاً فیلمی را که خبرنگار ژاپنی در اوایل انقلاب از این موضوع از باب استهزاء درست کرده بود از یاد نبرند هر ایرانی که طالب عزت کشور است این موضوع را پیگیری و مطالبه کند.

تلاش آمریکا برای جلوگیری از سقوط نتانیاهو

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها خاطرنشان کرد: تمام تلاش آمریکا و اروپا نجات اسرائیل و جلوگیری از سقوط دولت نتانیاهوست طرح اخیر بایدن برای آتش‌بس نیز تله‌ای برای فلسطینی‌هاست چون آتش بس بعد از تحویل اسرا را تضمین نمی‌کند و بزرگ جنایت کار جنگی تاریخ را جری تر هم می‌کند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: علت اینکه آمریکا هر روز اعلام می‌کند منتظر جواب حماس برای طرح بایدن است حرص آنها برای حفظ اسرائیل است نه دلسوزی برای فلسطینی‌ها این چه طرح آتش بس است که هر لحظه اسرائیل به حملات خود ادامه می‌دهد؟ اگر تمایل به آتش بس دارد باید نشانه آن دیده شود در حالی که در حمله به مدارس اُنروا در دو روز گذشته به صفحات سیاه جنایات جنگی خود افزود و نزدیک به ۷۰ نفر انسان مظلوم بی گناه را به شهادت رساند.

وی ادامه داد: دولت غزه اعلام کرد ۱۷ هزار طفل بدون پدر و مادر در غزه سرگردانند و ۳۵۰ کودک در آستانه مرگ در اثر گرسنگی هستند شانزده هزار نفر کودک نیز در جنگ غزه جان خود را از دست داده اند آمریکا اروپا در کنار اسرائیل برنامه ریخته اند که جنگ را ادامه دهند تا هر روز نزدیک به صد فلسطینی بی‌گناه کشته شود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: نتیجه از دو حال خارج نیست، یا حماس از بین می‌رود یا به شروط اسرائیل در مذاکره تن می‌دهد و به تعبیر بن غفیر دو زانو در برابر اسرائیل می‌نشیند و یا اینکه کشتار فلسطینی‌ها ادامه پیدا می‌کند و اسرائیل برای همیشه از خطر آنها رها می‌شود یعنی در واقع بزرگترین نسل کشی اتفاق افتاده است اما آمریکا و اروپا نسل کشی را قبول ندارند و با این انکار اسرائیل را تشویق می‌کنند که هرچه می‌تواند به کشتار خود ادامه دهد.

آیت الله عاملی ادامه داد: آنها دشمن ما هستند و ما از آنها جز دشمنی و جنایت نداریم آنها تشنه به خون مسلمان‌ها هستند اما فریاد از دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان است بعضی‌ها سوال می‌کنند که این جنگ به کجا منجر می‌شود؟ و کِی تمام می‌شود؟

وی افزود: باید گفت این جنگ زمانی تمام می‌شود که ملت‌های اسلامی علیه دولت‌های خائن خود قیام کنند خداوند از تمام ملت‌های مسلمان سوال خواهد کرد نماز و روزه قطعاً با حاکمیت آن دولت‌ها قبول نیست سر خداوند کلاه نمی‌رود رسول خدا (ص) فرمود: هر کس نداء کمک مسلمان را بشنود ولی او را کمک نکند او مسلمان نیست و از امت من محسوب نمی‌شود.

امت‌های اسلامی علیه وحشیگری آمریکا و اسرائیل قیام کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر امت‌های اسلامی قیام نکنند آمریکا با همکاری دولت‌های اسلامی تا قتل آخرین فلسطینی پیش خواهد رفت.

عاملی افزود: ایام، ایام پذیرش حوزه‌های علمیه است آن دسته از جوانان که می‌خواهند نقش برجسته در طول عمر خود ایفا کنند، آن دسته از جوانان که می‌خواهند در حد وسیعی خدمت به کشور و به انسان‌ها داشته باشند آن دسته از جوانانی که می‌خواهند پا جای پای انبیا بگذارند و کار تربیتی کنند آن دسته از جوانانی که می‌خواهند خادم مفاهیم عرشی قرآن و خادم علوم اهل بیت باشند آن دسته از جوانان که می‌خواهند نامشان در تاریخ ماندگار شود حتماً حوزه علمیه را انتخاب کنند.

نظر شما