شناسهٔ خبر: 67054323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

باقری کنی عازم استانبول شد

سرپرست وزارت امور خارجه ایران برای شرکت و سخنرانی در نشست فوق‌العاده گروه D-۸ درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، عازم استانبول ترکیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی باقری کنی ظهر جمعه - ۱۸ خرداد- سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با هدف شرکت و سخنرانی در نشست فوق العاده گروه دی هشت (D-۸) درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه؛ تهران را به مقصد استانبول ترکیه ترک کرد.

در بیانیه گروه «هشت کشور اسلامی در حال توسعه» درباره این نشست فوق العاده، آمده است: این نشست در کاخ تاریخی دولما باغچه در شهر استانبول در هشتم ژوئن ۲۰۲۴ -۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - برگزار می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید: این نشست به دعوت هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه سازمان‌دهی شده و انتظار می‌رود که حمایت و همبستگی بیشتری در ائتلاف D-۸ برای مردم فلسطین، بویژه ساکنان محاصره شده نوار غزه ایجاد شود.

همچنین در این اجلاس فوق‌العاده که در آن وزیران و هیات بلندپایه کشورهای عضو D-۸ حضور خواهند یافت، درباره کمک‌های بشردوستانه و سایر ملزومات برای کاهش سختی‌ها و رنج‌های کنونی مردم فلسطین گفت‌وگو خواهد شد.

در این نشست علاوه بر سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان، محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان، رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی، محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی و دیپو مونی وزیر رفاه بنگلادش و مقامات بلندپایه مصر و نیجریه شرکت می کنند.

اقدام جمعی برای کمک به پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از دیگر محور اصلی این نشست اعلام شده است.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در سفر خود به استانبول، علاوه بر سخنرانی در نشست فوق، با وزیران امور خارجه شرکت کننده در نشست استانبول در خصوص لزوم اقدام منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین ارسال کمک‌های فوری برای مردم تحت محاصره فلسطین در نوار غزه و رفح دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

نظر شما