شناسهٔ خبر: 67053992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اتصال بیش از ۹۰ درصد روستاهای ایران به اینترنت پرسرعت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: بیش از ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور دارای پوشش اینترنت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دوگنبدان، مجید سلطانی ظهر امروز در دیدار با دو نفر از کارکنان مصدوم شده مخابرات شهرستان گچساران حین فعالیت اداری، اظهار داشت: 30 هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در دولت سیزدهم در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور اجرایی شده و  بطور متوسط سالانه 10 هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در مناطق شهری، روستایی و بین شهری در کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه فیبر نوری در دولت سیزدهم سرعت گرفت گفت: هم اکنون میزان فیبر نوری مخابرات ایران بیش از 200 هزار کیلومتر بوده و طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری"(نجما) در خرداد 1401 طراحی و به مناطق ابلاغ شد که با همکاری استان ها آغاز شد.

سلطانی عنوان کرد: توسعه شبکه در شرکت مخابرات ایران در لایه‌های مختلف مد نظر ما بوده و توسعه شبکه تنها فیبر نوری نیست و شرکت مخابرات ایران در 6 ماهه گذشته در بخش انتقال و دیتا اقدامات خوبی انجام داد و در شرکت مخابرات به دلیل تجربه‌ای که کادر فنی و مدیران دارند، سعی بر توسعه پایدار داشته تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی با بیان اینکه مشکلات و نواقصی در زمینه زیر ساخت های مخابرات وجود دارد افزود: به هر حال شبکه گسترده و پهناور است،در صورتی که عوارض طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و روستاها را بخصوص در مسیرهای سخت گذر در نظر بگیرید، تلاش گسترده پرسنل مخابرات برای رفع این مشکلات مشاهده می‌شود و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در دولت‌های گذشته و دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده، تمام روستای بالای 20 خانوار تحت پوشش اینترنت قرار گیرند و با کمک شرکت های بزرگ همچون شرکت مخابرات ایران و ایرانسل و برخی شرکت‌های بزرگ کشور این هدف تا حدودی محقق شد.

سلطانی بیان کرد: هم اکنون بیش از 90 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در ایران دارای پوشش اینترنت هستند، تعدادی از روستاها به علت عوارض طبیعی و نداشتن راه در برنامه این هدف قرار گرفتند و بر اساس برنامه ای که با همراه اول داریم و تفاهم نامه هایی که در مخابرات ایران رد و بدل شده ،نسبت به توسعه سایت های همراه در کشور اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بیش از 300 سایت شهری و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته احداث، تغییر تکنولوژی و یا بهینه سازی ، بازسازی وارتقاء پیدا کرده است.

سلطانی یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اقلیم خاص و کوهستانی بودن آن، کار توسعه توسعه سایت و خدمات دهی را برای مجموعه مخابرات سخت کرده و به دلیل اعتبارات محدود اقدامات و خدمات دهی بر اساس اولویت بندی و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده انجام خواهد شد و شرکت مخابرات ایران استان ها را از لحاظ امکانات و تجهیرات پشتیبانی می کند تا مشکل برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پوشش سایت های سیار در استان باید کار اساسی انجام شود، و شرکت مخابرات ایران به دلیل محدودیت اعتبارات تنها 200 الی 300 سایت می تواند در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد یا تغییر تکنولوژی دهد.

سلطانی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، شرکت مخابرات ایران سعی دارد این اقدام را در کمترین زمان ممکن انجام دهد و در این زمینه در آینده نزدیک جلسه ای با نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت، طرح 2 ساله ای را برای استان در بخش ثابت و سیار انجام خواهد داد و انتظار می رود این اقدام با حمایت نمایندگان استان در مجلس و دولت جدید هر چه سریع تر انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما