شناسهٔ خبر: 67053334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مشاور عالي شهردار کرمانشاه : زبان هنر بهترين و موثرترين روش انتقال وقايع و مفاهيم عاشورا است

صاحب‌خبر -
مشاور عالي شهردار کرمانشاه : زبان هنر بهترين و موثرترين روش انتقال وقايع و مفاهيم  عاشورا است
خبرگزاری آریا-نخستین جلسه کار گروه هماهنگی برنامه های ماه محرم در حوزه مدیریت شهری با حضور مدیران شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا از  کرمانشاه، در این جلسه، امیررضا همایون دولتشاهی مشاور عالی شهردار کرمانشاه به بیان وقایع حماسه عاشورا، در قالب های مختلف هنری تاکید کرد و گفت: زبان هنر، بهترین و موثرترین روش برای انتقال مفاهیم است.

وی افزود: واقعه عاشورا بر معماری، شعر ،موسیقی ،و مداحی تاثیر بسزایی گذاشته به گونه‌ای که در شهر کرمانشاه بناهایی همچون تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی در معماری خود از حوادث عاشورا بهره برده اند، همچنین در حوزه ادبیات مقاومتی و پایداری نیز اشعار بسیاری سروده شده که نشات گرفته از قیام امام حسین علیه السلام و یارانش است.

مشاور عالی شهردار کرمانشاه تصریح کرد: ماه محرم و صفر فرصت خوبی برای پاسداری از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است چرا که اقوام مختلف هریک با آداب و رسوم اصیل و ویژه خود به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان می‌پردازند.

دولتشاهی یادآور شد: امام حسین (ع) آزاد مردی است که برای ارزشهای والای اخلاقی و انسانی، با تکیه بر آموزه‌های دینی جان خود را فدا کرد به گونه ای که پس از گذشت 1400 سال اسوه و الگوی آزادی خواهان در سراسر دنیا می‌باشد، و این میراثی معنوی است که نصیب این مرز و بوم گشته و باید قدر آن را دانست.

وی با اشاره به وجود و فعالیت هیئت‌های مختلف مذهبی در شهر کرمانشاه گفت: میزبانی از عاشقان ائمه اطهار و اهل بیت بزرگترین افتخار این هیات هاست و از ظرفیت آنان در حوزه های فرهنگی و خدماتی شهرداری باید بهره برد.

نظر شما