شناسهٔ خبر: 67053118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آغاز کوچ عشاير سه استان شمالغرب به مراتع آذربايجان شرقي

صاحب‌خبر -
آغاز کوچ عشاير سه استان شمالغرب به مراتع آذربايجان شرقي
خبرگزاری آریا-با نزدیک شدن به تابستان، کوچ عشایر از استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به مراتع ییلاقی آذربایجان شرقی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار آریا در آذربایجان شرقی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کوچ 13 هزار خانوار عشایر از آذربایجان شرقی و سه استان همجوار به ییلاق‌های آذربایجان شرقی آغاز شده است. فتحی افزود: تابستان هر سال حدود 5 هزار خانوار از استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در ییلاق‌های آذربایجان شرقی میهمان هستند. وی، جمعیت دامی عشایر آذربایجان شرقی را بیش از یک میلیون و 200 هزار راس اعلام و افزود: این استان چهارمین قطب عشایری در کشور است. فتحی گفت: کوچ عشایر آذربایجان شرقی براساس تقویم اداره کل منابع طبیعی از 15 خرداد آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مراتع کلیبر، اهر، خدافرین، ورزقان و هوراند در ارسباران، مراغه در دامنه‌های سهند و سراب در دامنه‌های سبلان از مناطق مهم ییلاقی در آذربایجان شرقی است. وی گفت: عشایر تا آخر شهریور در ییلاق‌های استان به کار و تولید مشغول هستند. فتحی گفت: همزمان با آغاز کوچ بهسازی راه‌های عشایری و برف روبی مناطق برف گیر در ییلاق‌های استان نیز آغار شده است.وی در ادامه گفت: بهسازی و برف روبی 100 کیلومتر از راه‌های مراتع سهند همزمان با کوچ عشایر درمراغه آغاز شده است.

نظر شما