شناسهٔ خبر: 67052872 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

تجهیز تمامی تاکسی‌های قم به کارت‌خوان تا پایان شهریور

19 دی آنلاین: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ تاکسی در قم مجهز به دستگاه پوز هستند گفت: تا پایان شش ماه نخست سال جاری همه تاکسی‌های قم مجهز به دستگاه کارت‌خوان خواهند شد.

صاحب‌خبر -
قاسم طالبی در گفتگویی اظهار داشت: ۵ هزار و ۹۱۴ دستگاه تاکسی در شهر قم مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰  تاکسی سن فرسودگی را گذرانده و باید نوسازی شوند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که از سال‌های قبل در تاکسی‌های شهر قم در حال اجرا است، پرداخت الکترونیکی و آسان کرایه تاکسی است و باتوجه‌به اینکه اکنون کمتر کسی پول نقد همراه دارد و یا کرایه تاکسی‌ها به‌صورت رند نیست، همواره مسافران و رانندگان تاکسی در این موضوع به مشکل برمی‌خوردند که طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی به‌صورت جدی در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی که در شهر قم در حال اجراست و مورد استقبال مسافران نیز قرار گرفته است و اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی در شهر قم مجهز دستگاه کارت‌خوان بوده و مردم به‌راحتی می‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی در این تاکسی‌ها کرایه تاکسی را پرداخت کنند. 
طالبی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای مجهز شدن بقیه تاکسی‌ها به دستگاه کارت‌خوان را نیز انجام دادیم و ان‌شاءالله در شش ماه نخست سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی قم مجهز به دستگاه کارت‌خوان شود که با چند بانک مختلف رایزنی انجام‌شده تا دستگاه‌های کارت‌خوان را در اختیار رانندگان تاکسی قرار دهند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم عنوان کرد: البته برای اعطای دستگاه کارت‌خوان به رانندگان تاکسی در بانک‌ها مشکلاتی وجود دارد اگر رانندگان تاکسی مشکلات بانکی ازجمله چک برگشتی و یا ضامن وام‌گیرنده بدحساب باشند و یا دیگر مشکلات بانکی داشته باشند، متأسفانه دستگاه کارت‌خوان به آن‌ها داده نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین روی تاکسی‌هایی که دارای دستگاه کارت‌خوان هستند برچسب‌هایی نصب خواهد شد تا مسافران متوجه شوند تاکسی که از آن استفاده می‌کنند دارای دستگاه کارت‌خوان است و به‌راحتی می‌توانند کرایه تاکسی را با کارت‌های بانکی پرداخت کنند.
طالبی افزود: همچنین برنامه‌ریزی انجام‌شده تا از طریق اپلیکیشن‌های هوشمند هم امکان پرداخت کرایه تاکسی وجود داشته باشد و روی هر تاکسی بارکدی نصب شود تا افراد که دارای اپلیکیشن‌های مختلف مانند آپ و یا اپلیکیشن‌های دیگر هستند نیز بتوانند با اسکن این بارکد کرایه تاکسی را پرداخت کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم عنوان داشت: در خصوص تجهیز شدن همه تاکسی‌ها به دستگاه کارت‌خوان مصمم هستیم؛ زیرا هرچه به جلوتر می‌رویم پول نقد کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد و در جیب مردم بیشتر کارت‌های بانکی است، البته فرهنگ‌سازی استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان در تاکسی‌ها با توجه در میان رانندگان تاکسی نیاز به زمان دارد.

نظر شما