شناسهٔ خبر: 67048236 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

وقتی به نساجی گل زدم، یک لحظه بدنم یخ کرد

صحبت‌های مهم کاپیتان نکونام و همبازی وریا

مصاحبه خواندنی با ساسان انصاری کاپیتان قرمزهای اهواز از فولاد امسال و جشن بقا تا نکونام، وریا و تیم ملی!

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان در هفته پایانی موفق شد تا با تک گل زیبای ساسان انصاری در دقیقه ۸۳ روی پاس لوکاس کاندیدو در قائمشهر در لیگ برتر بماند و پیکان و صنعت نفت راهی لیگ دسته اول شوند. به بهانه این گل و جشن فولادی‌ها در قائمشهر مصاحبه‌ای خواندنی درخصوص مسائل مختلف با ساسان انصاری انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

دوست ندارم لیگ قبلی را به یاد بیاورم

قبل از هرچیز بابت نتایج و اتفاقات امسال از هواداران فولاد عذرخواهی می‌کنم. آنقدر اتفاقات لیگ قبل کابوس‌وار برای همه تیم و هواداران فولاد بود که اصلا دوست ندارم لحظه‌ای به آن فکر کنم. همه مربیانی که در طول فصل کنار ما بودند برای تیم زحمت کشیدند و در به وجود آمدن این نتایج همه مقصریم. خدارا شکر فصل با پایانی شیرین به سرانجام رسید و اتفاق ناگواری رخ نداد.

2031031

*آن گل را من به تنهایی نزدم

وقتی لوکاس آن پاس را در دقیقه ۸۳ به من داد تنها به این فکر می‌کردم که چقدر چشم‌ها منتظر این توپ هستند تا گل شوند، فکر می‌کنم انرژی تمامی خوزستانی‌ها و هواداران فولاد به کمک من آمد تا توانستم آن را تبدیل به گل کنم. آن گل تنها متعلق به من نیست، متعلق به تمامی هواداران، کارگران فولاد، مردم خوزستان و اعضای تیم است. اعضای تیم از تدارکات و پزشکی تا رسانه و بازیکنان و مدیران باشگاه روزهای سختی را گذراندند و فکر می‌کنم هفت امتیاز در سه بازی پایانی مزد تلاش و اتحاد همه ما بود. بعد از بازی فیلم‌هایی از گریه‌های اعضای تیم بیرون آمد که نشان می‌داد چه فشاری روی تیم ما بوده است.

*بعد از آن گل بدنم یخ کرد

وقتی توپ از خط دروازه نساجی گذشت، یک لحظه بدنم یخ کرد در حالی که در اوج هیجان و شادی بودم، زمان برایم متوقف شد و تا دقایقی در حال خودم نبودم و انگار در یک بی‌وزنی بودم در حالی که مهم‌ترین گل‌ زندگی‌ام را زده بودم و این به‌خاطر فشار بسیار شدیدی بود که امسال تحمل کردیم و تک تک بچه‌ها این‌بار را روی دوششان حس کردند. همه تیم قول داده بودیم که نگذاریم اتفاق بدی برای فولاد بیفتد و پس از آن گل در ذهنم همین مسئله را مرور می‌کردم که خدارا شکر توانستیم به قولمان عمل کنیم و امید یک استان و هواداران تیممان را زنده نگه داریم.

2031029

*افتخار می‌کنم فولادی هستم

من ۱۴ سال در این باشگاه بوده‌ام، سه قهرمانی با پیراهن با ارزش فولاد داشته‌ام و با این تیم به جمع چهار تیم غرب آسیا رسیده‌ام، همیشه از هواداران و مردم خوزستان خوبی دیده‌ام و اگر هم هر اتفاقی در میانه فصل افتاد، اتفاقاتی بود که درون خانوادگی بود و دوست ندارم دیگر درباره‌اش حرف بزنم. افتخار می‌کنم فولادی بوده‌ام و هر جا باشم تا ابد در قلبم فولاد را نگه خواهم داشت.

*به هواداران و خانواده‌هایمان بدهکار هستیم

یک فصل سخت برای فولاد بود و فکر می‌کنم به خانواده‌های ما و هواداران نیز خوش نگذشت. ما به آن‌ها بدهکار هستیم و امیدوارم که دیگر چنین اتفاقاتی برای این تیم بزرگ نیفتد و همیشه برای قهرمانی بجنگد. دم همه هواداران گرم که یک فصل ما را حمایت کردند و حتی در بازی آخر در قائمشهر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر آمدند تا تنها نباشیم. فصل قبل تصمیمات اشتباهی گرفته شد که باعث آن مسائل شد، امسال دیگر جای هیچ اشتباهی نیست و باید همه تصمیمات درست و دقیق باشد تا فولاد به جایگاه واقعی‌اش بازگردد و برای قهرمانی یا دست کم سهمیه آسیایی بجنگد.

2013357

*فولاد در خوزستان فراتر از یک تیم فوتبال است

فولاد و آکادمی‌اش یک فرصت ویژه و مناسب برای همه جوانان خوزستانی و استان‌های همجوار است. خدای ناکرده اگر اتفاقی برای تیم می‌‌افتاد بسیاری از جوانان شاید سرخورده می‌شدند و آینده خیلی‌ها شاید تحت تاثیر قرار می‌گرفت. نقش فولاد در خوزستان بسیار فراتر از یک تیم فوتبال است.

*گردان می‌تواند هنوز در سطح اول بازی کند

شهاب گردان یکی از فوتبالیست‌های حرفه‌ای بود که افتخار داشتم با او هم تیمی باشم. او در این سال‌ها به فولاد کمک زیادی کرد و با شخصیت و زندگی حرفه‌ای که دارد، می‌تواند همچنان در سطح اول فوتبال بازی کند. او در بازی آخر هم عملکرد درخشانی داشت و باید همه قدردانش باشیم. فکر می‌کنم شهاب‌ در طول سال‌هایی که بازی کرد، می‌توانست حضور پر رنگ‌تری در تیم ملی هم داشته باشد.

*نکونام شایسته و لایق نیمکت استقلال است

من سه سال افتخار شاگردی آقای نکونام را داشته‌ام، با او در فولاد دو‌ جام گرفتیم و در آسیا توانستیم نتایج فوق‌العاده‌ای (حضور در بین ۴ تیم برتر غرب آسیا) بگیریم. من از نزدیک دیده‌ و لمس کرده‌ام که چگونه برای موفقیت تیمش وقت می‌گذارد و تلاش می‌کند. کسب ۶۷ امتیاز در سال اول حضور در استقلال قطعا نشان می‌دهد که او عملکرد درخشانی داشته است. شاید اگر کمی خوش شانس‌تر بود تیمش می‌توانست قهرمان شود. به نظرم ایشان کاملا شایسته و لایق نیمکت استقلال است و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

2031028

*امیدوارم ناراحتی نکونام و وریا حل شود

صحبت‌های وریا در رسانه‌ها را خوانده‌ام، همه می‌دانیم او بازیکن بزرگی بوده و شخصیت قابل احترامی دارد. فکر می‌کنم کمی صحبت‌هایش تحت تاثیر ناراحتی و دلخوری بعد از اتفاقات و جدایی در فولاد بوده. نباید در این مورد زیاد دخالت کنم اما من شاهد بودم که ابتدای فصل قبل آقای نکونام برای حضور وریا در فولاد چقدر تلاش و پیگیری کرد. به نظرم این ناراحتی‌ها جزئی از فوتبال است و امیدوارم هرچه زودتر که این اختلافات و ناراحتی‌ها بین آن‌ها حل شود.

*موفقیت فولاد مهم‌تر از گل‌ها و پاس گل‌های من است

با توجه به جایگاه فولاد و شرایط ویژه امسال، از آمار خودم (پنج گل و شش پاس گل) راضی‌ام اما برای من بالاتر از گل و پاس گل، تلاش ۹۰ دقیقه‌ای برای موفقیت تیم در اولویت است. این گل‌ها و پاس گل‌ها هم زمانی ارزشمند هستند که به موفقیت و نتیجه‌گیری تیم منجر شوند.

2031032

*امیدوارم زیرساخت‌ها برای حضور بانوان در فولاد آره‌نا فراهم شود

با توجه به اینکه در اکثر شهرها بانوان برای تشویق تیمشان در ورزشگاه‌ حاضر می‌شوند، امیدوارم این اتفاق در ورزشگاه فولاد هم فراهم شود تا بانوان خوزستانی و هواداران فولاد بتوانند از نزدیک دیدارهای فولاد را تماشا و تیم محبوبشان را تشویق کنند.

*سیاست قلعه‌نویی در پوست‌اندازی تیم ملی درست است

آرزوی هر کس پوشیدن پیراهن تیم ملی است اما قطعا من راضی هستم اگر به جای من امثال حزباوی، لیموچی، حسین‌نژاد، قربانی، حردانی و آقایی‌پور دعوت شوند. البته لیست آقای قلعه‌نویی هم ممکن است مثل هر لیست دیگری، ایرادهایی داشته باشد و فکر می‌کنم جای عارف آقاسی در تیم ملی خالی است. در تیم ما هم جوانان خوبی مانند محمد عسکری، علی حسنی و … حضور دارند که آینده درخشانی در فوتبال ایران خواهند داشت. به نظرم سیاست آقای قلعه‌نویی برای تغییر نسل و پوست‌اندازی در تیم ملی درست است، البته به شرطی بازیکنان جوان کم کم فرصت بازی پیدا کنند و فقط برای نشستن روی نیمکت دعوت نشوند. به هر حال برای آقای قلعه‌نویی در تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

نظر شما