شناسهٔ خبر: 67048017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پنج گوشی گردن‌کلفت که خریدشان اشتباه محض است! پنج گوشی گردن‌کلفت که خریدشان اشتباه محض است!

گلکسی A14 در اغلب روز‌های سال قبل صاحب عنوان پرفروش‌ترین گوشی بازار بود، اما الان خرید گلکسی A14 اشتباه محض است. تاج‌وتخت گلکسی A14 با ورود A15 به بازار رسما فروریخته و ارتقای ۳۰ درصدی در بخش پردازنده باعث می‌شود به‌شکل همزمان قدرت تراشه و باتری A15 یک سروگردن بالاتر از A14 قرار بگیرد. گلکسی A14

صاحب‌خبر -

گلکسی A14 در اغلب روز‌های سال قبل صاحب عنوان پرفروش‌ترین گوشی بازار بود، اما الان خرید گلکسی A14 اشتباه محض است.

تاج‌وتخت گلکسی A14 با ورود A15 به بازار رسما فروریخته و ارتقای ۳۰ درصدی در بخش پردازنده باعث می‌شود به‌شکل همزمان قدرت تراشه و باتری A15 یک سروگردن بالاتر از A14 قرار بگیرد. گلکسی A14 البته تنها انتخاب اشتباه این روز‌های خریداران نیست و با ترکیبی که در بازار موبایل وجود دارد، مدل‌هایی مثل A13، پوکو X5 پرو، گلکسی M32 و ردمی نوت 12 پرو از رده خارج شده‌اند.

گلکسی A13؛ شش میلیون تومان

گلکسی A13 تقریبا دو سال و نیم قبل روانه بازار شد و الان یک گوشی از مد افتاده به‌حساب می‌آید. با این حال بخشی از خریداران همچنان دنبال قیمت گلکسی A13 و خرید A13 هستند.

گلکسی A13 نسخه قدیمی A14 است که این یکی هم گزینه خوبی برای خرید در خرداد ۱۴۰۳ محسوب نمی‌شود. درعوض با شش میلیونی که بابت خرید A13 نیاز است، می‌شود با ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان بیشتر روی A15 دست گذاشت. تبدیل نمایشگر PLS به سوپر AMOLED اولین دلیل برای نه گفتن به A13 است. در قدم دوم خرید A13 به‌خاطر تراشه ضعیف و قدیمی هشت نانومتری اگزینوس ۸۵۰ غیرمنطقی جلوه پیدا می‌کند. فراموش نکنید گلکسی A15 که از تراشه هلیو G۹۹ سود می‌برد، از نظر پردازنده تقریبا ۵۰ درصد بهتر از A13 عمل می‌کند.

پوکو X5 پرو؛ ۱۶ میلیون تومان

پوکو X5 پرو تا چند ماه پیش انتخاب اول گیمر‌های شیائومی‌باز بود، اما در این روز‌ها می‌شود با خیال راحت دور پوکو X5 پرو خط کشید و سراغ پوکو X6 پرو رفت. ارتقای جزیی نمایشگر می‌تواند اولین دلیل برای خط کشیدن دور پوکو X5 پرو باشد.

2066725_672

پوکو X5 پرو از دید قدرت پردازنده که در اجرای بازی‌ها اهمیت بیشتری می‌کند، حدود ۲۰ درصد پایین‌تر از پوکو X6 پرو قرار می‌گیرد.

پوکو X5 پرو با اینکه از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل بهره می‌برد، اما برتری خاصی نسبت به دوربین ۶۴ مگاپیکسل پوکو X6 پرو ندارد و از همه مهمتر اینکه با پول مورد نیاز برای خرید پوکو X5 پرو، امکان خرید پوکو X6 پرو وجود دارد.

قیمت پوکو X5 پرو نسخه ۲۵۶ گیگ در محدوده ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان قرار دارد و تقریبا با همین پول می‌شود سراغ پوکو X6 پرو رفت.

گلکسی M32؛ ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی M32 در خیلی از کشور‌های دنیا دیگر فروخته نمی‌شود، اما به‌شکل عجیبی در یکسری از فروشگاه‌های اینترنتی موجود است و ناقابل ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده.

پنج گوشی گردن‌کلفت که خریدشان اشتباه محض استپوکو X5 پرو از حیث پردازنده که برای گیمر‌ها مهم است، حدود ۲۰ درصد پایین‌تر از پوکو X6 پرو قرار می‌گیرد

گلکسی M32 یه میانرده عهددقیانوسی در بازار موبایل است که تقریبا چهار سال قبل رونمایی شده. در همین بازه قیمت با گلکسی M34 نسخه ۵G در بازار روبرو می‌شویم که در یکسری آیتم‌ها مچ برادر قدیمی را می‌خواباند. تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ گلکسی M32 نسبت به تراشه G۸۰ گلکسی M32 به‌معنی برتری ۴۰ درصدی است. از نظر باتری و نمایشگر تقریبا با دو گزینه مشابه سروکار داریم و برعکس عددورقم‌های روی کاغذ، دوربین M34 توانایی بیشتری نسبت به دوربین M32 دارد.

ردمی نوت 12 پرو؛ ۱۳ میلیون تومان

ردمی نوت 12 پرو تا قبل آغاز سال جدید گزینه مناسب و درخوری برای انتخاب بهترین میانرده شیائومی تلقی می‌شد، اما از زمان ورود گوشی‌های نسل ردمی نوت 13، داستان عوض شده است.

ردمی نوت 12 پرو با اینکه از نمایشگر AMOLED سود می‌برد، درعوض فشار بیشتری به باتری گوشی وارد می‌کند. تبدیل حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل ردمی نوت 12 پرو به حسگر ۲۰۰ مگاپپکسل در ردمی نوت 13 پرو به‌وضوح در عکس‌های ثبت‌شده مشخص است و تیر خلاص را تراشه اسنپدارگون ۷s نسل دوم به ردمی نوت 12 پرو وارد می‌کند.

ردمی نوت 13 پرو در این بخش حدود ۲۵ درصد بهتر عمل می‌کند و با ارقامی که فروشنده‌های موبایل درنظر گرفتند، خرید ردمی نوت 12 پرو توجیه اقتصادی هم ندارد.

ردمی نوت 12 پرو با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و قیمت ردمی نوت 13 پرو با همین میزان فضای ذخیره‌سازی، کمتر از ۱۳ میلیون قابل خریداری است.

گلکسی A14؛ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قیمت گلکسی A14 توسط فروشنده‌ها تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود. با همین پول گلکسی A15 در دسترس طرفداران سامسونگ قرار دارد و انصافا انتخاب شایسته‌تری است.

گلکسی A14 برخلاف A15 با نمایشگر PLS پا به بازار گذاشته است و تراشه شش نانومتری G۹۹ باعث می‌شود قدرت پردازنده A15 از لحاظ عددورقم کمی بیش از ۳۰ درصد قوی‌تر باشد.

گلکسی A14 به‌خاطر همین تفاوت پردازنده‌ها، شارژدهی کمتری درمقایسه با A15 دارد و از همین رو خرید A14 برای کسی که با بودجه شش تا هشت میلیون دنبال گوشی است، توصیه نمی‌شود.

منبع: فرارو

منبع: faradeed-191967

نظر شما