شناسهٔ خبر: 67043770 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

وضعیت بازار خودرو پنچشنبه ۱۷ خرداد / ریزش قیمت پژو ۲۰۷، تارا و پژو پارس

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روزرسانی شد. در ادامه قیمت خودرو پنجشنبه ۱۷خرداد را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین، جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش بازار و کاهش قیمت آنها نسبت به روز گذشته (۱۶ خرداد) را بخوانید.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۳۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده ست.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۴۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۰۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۵۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۹۵ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۳۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۳۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۸۹۵میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است. قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ ۹۲۰ میلیارد تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۵۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۹۰ میلیون تومان است که طی یک روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ به یک میلیاردو۲۰ میلیون تومان رسیده است که تغییر نکرده است.

قیمت دنا پلاس ۶ دنده توربو مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۸۵ میلیون تومان است که ۵ میلیون ارزان شده است.

دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده مدل ۱۴۰۲ نیز به ۷۶۰ میلیون تومان رسیده است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۸۰میلیون تومان است که ۵ میلیون ارزان شده است. قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۰۰ میلیون تومان است که ۱۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت رانا پلاس پانوراما ارتقا یافته مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۶۰ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت سمند سورن پلاس XU۷P بنزینی مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۱۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۹۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۷۴۰ میلیون تومان است که ثابت مانده است.

قیمت هایما ۸S مدل ۱۴۰۳ نیز یک میلیاردو۸۷۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت هایما S۷ لیتر توربو پلاس ۱.۸ مدل ۱۴۰۳ نیز به یک میلیاردو۶۱۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است.

قیمت وانت آریسان ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است که تغییر نکرده است.

قیمت اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ به ۵۶۰میلیون تومان رسید که طی یک روز گذشته ۱۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE تیپ DA مدل ۱۴۰۳ نیز ۳۲۸ میلیون تومان شده است که طی یک روز گذشته ۲ میلیون ارزان شده است.

قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ مدل ۲۰۲۳ نیز یک میلیاردو۷۱۰ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۲۰ میلیون تومان است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت ساینا S دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۳۵ میلیون تومان رسیده است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۰۵ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۲۰ میلیون تومان شده است که تغییر نکرده است.

قیمت شاهین G دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۲۰ میلیون تومان است که ۲ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۲۰ میلیون تومان است که ثابت مانده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۰ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.

قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۱۵ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۱۵ میلیون تومان شده است که تغییر نکرده است.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: وعده‌های وزارت صمت مبنی بر افزایش تولید خودرو و از یک سو و واردات خودرو به صورت گسترده از سوی دیگر برای تامین نیاز بازار عملی نشد؛ ضمن اینکه واردات خودرو محدود بوده و به چشم نمی‌آید، بعضی خودروهای وارداتی ۲۲ هزار دلاری با قیمت ۸۲ هزار دلاری به دست مشتری می‌رسد.

موتمنی بیان کرد: در خودروهای داخلی نیز شاهد اختلاف قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی میان قیمت خودروهای کارخانه‌ای و بازار آزاد هستیم و این نشان می‌دهد که نیاز بازار تامین نشده است؛ ضمن اینکه محصولات ارزان‌تر سایپا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد و ماشین‌هایی مانند دنا و ۲۰۷، حدود ۸۰ درصد با نرخ کارخانه، اختلاف قیمت دارند.

وی افزود: اگر خودرو به صورت مرتب و روزانه فاکتور و در بازار عرضه می‌شد، فاصله قیمتی فعلی میان قیمت خودروهای کارخانه‌ای و بازار وجود نداشت و این فاصله در نهایت ۵ تا ۱۰ درصد بود و ۸۰ درصد نبود.

رییس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: خودرو کالای مصرفی است، اگر به اندازه کافی تولید شود که جوابگوی نیاز بازار باشد، هیچ موقع چنین فاصله قیمتی ایجاد نمی‌شود و از نوسانات ارزی و نرخ تورم هم تاثیر نمی‌پذیرد؛ چون خودرو کالای سرمایه‌ای شده نرخ تورم روی آن اثر می‌گذارد.

موتمنی گفت: نیاز بازار را باید خودروساز داخلی تامین کند، اگر نمی‌توانند و توانایی ندارند، باید اجازه دهند که از طریق واردات انجام شود که انجام نشد؛ این کار وظیفه وزارت صمت بود که متاسفانه کوتاهی کرد.

عضو کمیسیون تخصصی اتاق اصناف ایران در مورد پیش‌بینی قیمت خودرو در سال جدید نیز گفت: قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ نیز به میزان تامین نیاز بازار و همچنین نرخ تورم بستگی دارد، اگر نرخ تورم کاهشی شود قیمت خودرو هم کاهش پیدا می‌کند.

نظر شما