شناسهٔ خبر: 67043746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

عقب گرد با چاشنی سیاسی سازی

قطعنامه ای علیه تهران با هدف حفظ منافع اروپا

تصویب قطعنامه آژانس بین المللی اتمی به مدیریت تروییکای اروپایی عضو برجام به معنای یک عقب گرد در مسیر راستی آزمایی و مماشات ایران با این نهاد بین المللی در چارچوب قانون می باشد. 

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل: تصویب قطعنامه آژانس بین المللی اتمی به مدیریت تروییکای اروپایی عضو برجام به معنای یک عقب گرد در مسیر راستی آزمایی و مماشات ایران با این نهاد بین المللی در چارچوب قانون می باشد. 
به گزارش بولتن نیوز ، در واقع آنچه این قطعنامه بدنبال آن است احیا بیانیه موسوم به ۴ مارس در موافقتنامه پادمان درباره مجوز بازرسان است که تا پیش از این از سوی ایران لغو شده بود. در بیان روشن تر ادعای بازدید از دو مکان گزارش نشده از سوی تهران و درخواست ارائه توضیحات به آژانس در این رابطه در قالب یک قطعنامه آغاز تنشی تازه در عرصه مذکور می باشد که صحنه گردان آن اروپایی ها هستند.
واقعیت امر این است صدور این قطعنامه  مقدمه ای برای سنگ اندازی در مراحل بعدی در عرصه مسائل هسته ای علیه ایران می باشد. بطوریکه بازگشت به مراحل پیشین که تا پیش از این بطور ضمنی و تلویحی حل و فصل شده و یا اینکه از متن بازرسی ها کنار گذاشته شده بود به معنای طراحی اهدافی نوطراحی شده در قالب اقدامات بین المللی اروپایی ها برای تحت فشار قرار دادن تهران است.
در واقع اروپایی های عضو برجام از طریق این قطعنامه و همراهی آمریکا با آنها در آینده، تلاش دارند تا توپ را در زمین تهران بیاندازند و بسترهای تحدیدی جهت فشار بر ایران را در رابطه با مسائلی که بدنبال آن هستند را در آینده فراهم سازند. چونکه آنچه مسلم است ایران هرگز نسبت به آنچه پیش تر درباره آن توافق صورت گرفته، وارد مذاکره نخواهد شد و  سیاسی سازی مسائل پادمانی را هرگز برنخواهند تابید و این موضوعی ست که اروپایی ها از آن آگاه هستند و به زعم آنها همین موضع تهران می تواند پاشنه آشیل تهران در ذیل مقدمه آفرینی برای اجرای برنامه های آتی سه گانه اروپایی به شمار آید.
در مجموع باید تاکید کرد که این قطعنامه چهارمی ست که پس از اجرای برجام و مختومه شدن پرونده ادعاهای پادمانی در ارتباط با برنامه هسته ای ایران صادر می گردد. از این رو به نظر می رسد آنچه طرف مقابل از این ناحیه به دنبال است اولا سیاسی سازی موضوع، دوما تلاش برای عدم اجرای تعهدات و خالی کردن شانه از زیر بار مسئولیت های متقابل، سوما فشار بر تهران و بالاخره تلاش برای تغییر روند مذاکرات با تهران و مضافاً منحرف کردن روند همکاری های تهران با آژانس می باشد.

نظر شما