شناسهٔ خبر: 67043281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

ادامه تنش میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی

تبادل بادکنک‌‌های USB موسیقی با مدفوع!

سحر طلوعی

در ماجرای تبادل بادکنکی میان دو کره‌شمالی و جنوبی، کار به جایی رسیده است که همسایه شمالی، ته‌سیگارها، زباله و مقداری مدفوع را هم برای همسایه جنوبی می‌فرستد!

صاحب‌خبر -

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا، سری به مسابقات ورزشی اقیانوسیه می‌زنیم؛ جایی که نخست‌وزیر ۷۵ ساله فیجی، در آن درخشیده است. سپس، به تنش بادکنکی میان دو کره می‌پردازیم. در آخر هم علت خودکشی هنرمند فرانسوی را جویا می‌شویم.

درخشش نخست‌وزیر فیجی در مسابقات ورزشی

آقای «سیتیونی رابوکا» نخست‌وزیر فیجی ۷۵ ساله است. او در مسابقات ورزشی کشورهای مشترک‌المنافع در اقیانوسیه، چنان درخشیده که چشم‌های خبرنگاران و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

رابوکا در مسابقات ده‌گانه اقیانوسیه در رشته‌های تیراندازی، پرتاب چکش و دیسک و… شرکت کرده و موفق شده است در برخی از آنها، رکوردهای خوبی ثبت کند.

آقای نخست‌وزیر در نهایت، در رشته پرتاب وزنه مردان، مدال برنز را به گردن انداخته است. او گفته این اتفاق به او انگیزه داده و روحیه‌اش را تقویت کرده است. رابوکا ورزش را عاملی برای دوری از الکل و مخدرات می‌داند.

ثبت نخستین مرگ در اثر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان

انتشار خبر درگذشت یک شهروند مرد مکزیکی بر اثر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان، زنگ خطر را برای کارشناسان و محققان ویروس‌شناس به صدا درآورده است.

مرگ بر اثر ابتلا به سویه «H5N2» از ویروس آنفلوانزای پرندگان به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده است. چیزی که نامشخص است، نحوه ابتلای این شهروند مکزیکی به آنفلوانزای پرندگان است.

ردپای این سویه از آنفلوانزای پرندگان، تا به حال، در انسان‌ها دیده نشده بود. اما حالا تردید‌ها و توجه‌ها بیشتر شده است. شهروند مکزیکی پیش از مرگ در بیمارستان به تب، تنگی نفس، حالت تهوع و اسهال دچار بوده است.

تبادل بادکنک‌‌های فلش USB و مدفوع میان دو کره!

در ماجرای تبادل بادکنکی میان دو کره‌شمالی و جنوبی، کار به جایی رسیده است که همسایه شمالی، ته‌سیگارها، زباله و مقداری مدفوع را هم برای همسایه جنوبی می‌فرستد! اما همسایه جنوبی همچنان، در محتوای بسته‌های بادکنکی خود تغییر نمی‌دهد. آنها همواره مقداری دلار، فلش «USB« ترانه‌های «K-pop»، گاهی برنج خشک و…، برای اقوام و نزدیکان خود در شمال می‌فرستند.

تنش‌های بادکنکی میان دو کره همچنان ادامه دارند؛ این درگیری‌‌ها هفته گذشته و با ارسال بیش از ۱۵۰ بادکنک حاوی کاغذ‌پاره، لنگه کفش کهنه و بطری‌های خالی نوشیدنی از کره‌شمالی به کره‌جنوبی اوج گرفت.

بریتانیا؛ «کیوسک‌های زشت» تلفن را حفظ کنید!

هر چیزی که ردی از قدیم و تاریخ و تحول در بریتانیا داشته باشد، برای شهروندان این کشور اهمیت دارد؛ حتی جعبه تلفن‌های زشت دهه ۸۰ میلادی. 

اگر این جعبه‌ها یا کیوسک‌ها نباشند، پس شهروندان جوان امروزی از کجا بفهمند صنعت و تکنولوژی مخابرات در بریتانیا از کجا به کجا رسیده است؟ این جعبه‌های زشت در سال ۱۹۸۵، جایگزین کیوسک‌‌‌های قرمز شدند.

حالا که دستور برای جمع‌آوری کیوسک‌های «KX100» رسیده، بسیاری از شهروندان پویشی برای نگهداری تعدادی از این جعبه‌های قدیمی راه انداخته‌اند. این جعبه‌های زشت در سال ۱۹۸۵، جایگزین کیوسک‌‌‌های قرمز شدند.

هنرمند فرانسوی پس از مرگ همسرش درگذشت

علاقمندان به هنرهای تجسمی، «بن ووتیه» فرانسوی را با ثبت شعارها و جملات قصار روی تابلوهای‌ آهنین می‌شناسند. او در ۸۸ سالگی به زندگی خود پایان داد.

علت اقدام آقای «بن ووتیه»، مرگ همسرش بود. خانم «آنی ووتیه» سکته کرد و درگذشت. «بن ووتیه» نتوانست با این اتفاق کنار بیاید و یک ساعت بعد به زندگی خود پایان داد.

او برای فرزندانش نوشته است که پس از درگذشت مادرشان، نمی‌توانسته به زندگی بدون او ادامه دهد. نام «بن ووتیه» با جنبش هنری «فلوکسوس» در دهه ۶۰ و ۷۰ سر زبان‌ها افتاد. آنها با بازخوانی هنر خواهان ترکیب شعر و تصویر و طراحی و موسیقی و… بودند و هستند.

نظر شما