شناسهٔ خبر: 67043259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سهم ناچیز کردستان از سهمیه جذب معلولان در دستگاه‌ها!

چهار هزار و ۳۳۶ نفر از افراد دارای معلولیت، در دستگاه‌های اجرایی کشور جذب می‌شوند که از این تعداد سهم کردستان ناچیز و تنها ۹۷ نفر از آنان مربوط به این استان است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کردستان، نخستین آزمون استخدامی اختصاصی افراد دارای معلولیت امروز پنجشنبه 17 خرداد با حضور بیش از 12 هزار نفر داوطلب دارای معلولیت در 31 استان کشور از جمله کردستان برگزار شد.

برگزاری آزمون استخدامی خاص معلولان برای نخستین‌ بار در کشور و در پی دستور رئیس جمهور شهید، ‌آیت‌الله رئیسی و به منظور جذب و به‌کارگیری چهار هزار و 336 نفر در 46 دستگاه اجرایی میان 12 هزار و 800 داوطلب برگزار شد.

با اجرای این آزمون و بر اساس گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، مقرر شده که چهار هزار و 336 نفر از افراد دارای معلولیت، از محل مانده مجوز سهمیه سه درصد معلولان در آزمون‌های استخدامی سال‌های گذشته جذب و بکارگیری می‌شوند که از این تعداد سهم ناچیز و تنها 97 نفر از آنان مربوط به کردستان است!

در همین زمینه؛ مدیرکل بهزیستی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در استان کردستان اظهار داشت: این رقابت امروز میان 376 داوطلب در یک فضای سالم برگزار شد.

حسین رسولی با بیان اینکه از میان این داوطلبان 97 نفر جذب دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان خواهند شد، گفت: این آزمون برای نخستین بار و با هدف ایجاد فرصت‌های برابر شغلی برای افراد دارای معلولیت برگزار شد.

وی با اشاره به تعهد دولت سیزدهم برای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض، تصریح کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته ثبت‌نام برای شرکت در آزمون شروع شد و چندین بار تمدید ثبت نام صورت گرفت. برگزاری این آزمون گامی مهم در راستای تحقق این تعهدات است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: دستگاه‌ها موظف هستند حداقل سه درصد در آزمون‌های فراگیر از افراد دارای معلولیت استفاده کنند،

به گزارش تسنیم؛ در سال‌های گذشته 10 آزمون فراگیر استخدامی توسط سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد که سه درصد سهمیه معلولان از دستگاه‌ها کسر و به جذب معلولان اختصاص می یافت اما پس از بررسی های بهزیستی و سازمان امور اداری و استخدامی مشخص شد تنها در یک سوم این سهمیه‌ها در طی 10 سال گذشته استخدام صورت گرفته و از حدود 5600 سهمیه استخدامی که در 10 سال گذشته به دستگاه های اجرایی اختصاص یافته بود، 1600 نفر دارای معلولیت در دستگاه ها جذب شدند.

سازمان بهزیستی کشور، تعداد افراد تحصیلکرده دارای معلولیت فاقد شغل را 19 هزار و 725 نفر برآورد کرده است. از این تعداد 10 هزار و 234 نفر زن و 9 هزار و 491 نفر از معلولین بیکار، مرد هستند و از نظر سنی 5630 نفر زیر 30 سال، حدود هشت هزار نفر بین 30 تا 40 سال، جویای کار هستند.

بیشترین رشته هایی که معلولان بیکار در آن وجود دارند، رشته های حسابداری، روانشناسی، حقوق و علوم کامپیوتر، مدیریت، زبان و ادبیات فارسی و علوم تربیتی است.

انتهای پیام/481/.

نظر شما