شناسهٔ خبر: 67040972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آیا مناطق شمالی برای خرید ویلا و آپارتمان مناسب است ؟ + نکات مهم

  مطمئنا وقتی صحبت از خرید ویلا در شمال می شود، اولین چیزی که ذهن شما را درگیر می کند این موضوع می باشد که کدام شهر شمالی را برای سکونت انتخاب کنیم؟

صاحب‌خبر -

 

مطمئنا وقتی صحبت از خرید ویلا در شمال می شود، اولین چیزی که ذهن شما را درگیر می کند این موضوع می باشد که کدام شهر شمالی را برای سکونت انتخاب کنیم؟ استان های شمالی به سه دسته گیلان، مازندران و گلستان تقسیم می شوند. قیمت ویلا و آپارتمان در شمال در هر یک از استان های ذکر شده نیز متفاوت می باشد. برای اینکه بتوانید بهترین نقطه را برای خرید ویلای خود در شمال انتخاب نماید، بهتر است حتما به نکاتی که در ادامه بیان می کنیم دقت کنید.

فاصله ویلا تا محل سکونت شما

یکی از موارد مهمی که زمان خرید ویلا در شمال باید به آن دقت کنید، فاصله سکونت دائم شما تا مقصد ویلای شماست. مطمئنا اگر فاصله شما تا ویلای تان زیاد باشد، نمی توانید به راحتی و هر زمان که دلتان خواست به مقصد مورد نظرتان برسید. بنابراین حتما به بعد مسافت دقت کنید. استان های گیلان و مازندران برای پایتخت نشینان و استان ها و شهرهای مجاور آن، به دلیل دسترسی های جاده ای بهتری که دارند، دارای متقاضیان بیشتری نیز می باشند. برعکس بومیان استان های خراسان شمالی، جنوبی، مرکزی و حومه اطراف آن نیز به دلیل نزدیکی به استان گلستان، بیشتر برای خرید به این سمت کشیده می شوند. البته ناگفته نماند که خود استان مازندران نیز بسیار پهناور می باشد. بنابراین باز هم باید بعد مسافت را تا شهر های مختلف آن بررسی کنید.

لوکیشن ویلا در شمال

درست است که اکثرا، استان های شمالی را به علت ساحل های دریای خزرش دوست دارند، اما خیلی از شهر های این استان ها ساحلی نیستند و حالت جنگلی و یا کوهپایه ای دارند. بنابراین زمان خرید ویلا در شمال باید به این موضوع نیز دقت کنید که دوست دارید ویلای شما در کدام منطقه از شمال باشد. بسته به این موضوع، قیمت ویلا و آپارتمان در شمال نیز متفاوت می گردد. همچنین توجه به این موضوع باعث می شود راحت تر موارد پیش روی تان را فیلتر کنید و انتخاب راحت تری داشته باشید.

خرید ویلا در متل قو و سایر مناطق خوش آب و هوای شمال را می توان یک خرید لذت بخش به شمار آورد. متل قو به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوا در شمال کشور، هر سال تعداد زیادی گردشگر و مسافر را به خود جذب می‌کند. جذابیت های این شهر و آب و هوای فوق العاده آن باعث شده تا به یکی از مناطق پرمخاطب برای خرید ویلا تبدیل شود.

 

نحوه انتخاب ویلا در متل قو

خرید ویلا در متل قو باید با توجه به شرایط و نیاز مخاطب صورت گیرد. افرادی که به دنبال یک ویلا برای استفاده شخصی هستند، باید برخی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد را در اولویت قرار دهند. داشتن استخر در ویلا، دوبلکس بودن آن، مقدار مساحت و متراژ، تعداد اتاق خواب ها و موقعیت فضای اطراف آن باید با توجه به خواسته خریدار باشد. فرد خریدار بعد از مشخص کردن شرایط و نوع ویلایی که می خواهد خریداری کند، باید با مشاورین املاک و کارشناسان حوزه که مسلط به منطقه هستند، ارتباط برقرار کند.

امکانات ویلا در شمال

از جمله مهمترین موارد دیگری که زمان خرید ویلا در شمال بهتر است بررسی شود، امکاناتی است که شما از ویلای مورد نظرتان انتظار دارید. این یعنی شما مشخص کنید که دوست دارید ویلایی که قصد خرید آن را دارید:

  • فلت باشد یا آپارتمانی.
  • دوبلکس یا تریبلکس باشد یا نه.
  • میزان فضای سبز آن چقدر باشد.
  • چند خوابه باشد.
  • نوساز باشد یا چند سال ساخت.
  • تک واحده باشد یا آپارتمانی.
  • شخصی باشد یا شهرکی.
  • استخر داشته باشد یا نه.
  • و......

بررسی هریک از این موارد قبل از خرید ویلا در شمال به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

6

بررسی میزان بودجه خرید ویلا در شمال

بهتر است قبل از اینکه به دنبال خرید ویلا در شمال باشید، برآورد نمایید تا چه میزان می توانید برای خرید ویلا هزینه نمایید . این موضوع تاثیر مستقیمی بر انتخاب شما دارد. قیمت خرید ویلا و یا خرید آپارتمان در شمال در شهر های مختلف آن متفاوت است. شهر هایی که بیشترین آمار ورود مسافران را در ایام تعطیلات به خود اختصاص می دهند، دارای قیمت بالاتری نیز برای خرید می باشند. شهر هایی مثل چالوس، نوشهر، متل قو، عباس آباد، تنکابن، آمل، نور، بندر ترکمن، چمستان، لاهیجان، بندر انزلی، گرگان، چمخاله، رامسر، چابکسر، ماسال و... جز شهر های محبوب شمالی می باشند.

قیمت ویلا و آپارتمان در شمال در این مناطق نیز بالاتر می باشد. البته اگر بودجه محدودی دارید ولی تمایل تان بر این است که شما هم در یکی از این شهر های زیبای شمالی اقدام به خرید ویلا نمایید، نگران نباشید. با کمک سامانه آنلاین ملکی دارچو می توانید بهترین ویلا ها را با مناسب ترین قیمت ها پیدا نمایید.

دوری از فروشندگان متقلب فروش ویلا در شهر های شمالی

علاوه بر مواردی که در بالا برای خرید ویلا در شمال اشاره شد، یک سری نکات طلایی دیگر نیز وجود دارند که توجه به آنها به شما کمک میکند تا در دام فروشندگان متقلب نیفتید. طبیعت سرسبز شمال بیشترین قسمت مساحت آن را در بر گرفته است. به همن جهت خیلی از زمین هایی که در مناطق شمالی وجود دارند کاربری مسکونی ندارند و صرفا زراعی هستند. اما خیلی از افراد متقلب در این زمین ها بدون داشتن کاربری مناسب اقدام به ساخت و ساز کرده و آن را به افراد غیر بومی با قیمت بسیار پایین تر می فروشند. بعد از مدتی خریدار با دستور تخریب سازمان منابع طبیعی روبرو می شود و پولی که بابت خرید ویلای خود پرداخته است به باد می رود. بنابراین زمان خرید ویلا در شمال به قیمت آن توجه کنید و گول قیمت پایین برخی از املاک را نخورید.

همچنین بسیاری از فروشندگان با دادن اطلاعات اشتباه و یا دروغ زمان خرید ویلا در شمال مبلغ بسیار بالاتری را از خریدار دریافت می نمایند. اطلاعاتی اشتباهی مثل عدم داشتن برخی امکانات ویلا، محل دقیق قرارگیری آن، دسترسی های ویلا، سال ساخت آن و ... می تواند بر روی قیمت ویلا و آپارتمان در شمال بسیار تاثیرگذار باشد.

7

سخن پایانی

با توجه به مواردی که بیان کردیم خرید ویلا در شمال کار خیلی ساده ای نیست. با توجه به نوسانات قیمتی بالایی که بر روی املاک وجود دارد و رشد روزافزون آن مهم است که زمان خرید از یک مرکز معتبر اقدام نمایید. مخصوصا اگر از راه دور و به صورت آنلاین قصد داشته باشید برای خرید اقدام کنید حتما باید از یک مرجع مطمئن خرید کنید. سامانه متمرکز ملی دارچو با ایجاد بستری امن در زمینه خرید و فروش ملک در شمال کشور به شما این امکان را می دهد تا با خیالی راحت اقدام به معامله نمایند. ما در دارچو امکان خرید، فروش، اجاره و سرمایه گذاری امن در هر نقطه از کشور عزیزمان را در بستر اینترنت برای شما فراهم نموده ایم. کافی است وارد سایت دارچو شده و ملک مورد نظرتان را با توجه به نیاز تان بررسی و انتخاب نمایید.

ما پلی محکم و امن را بین خریدار و فروشنده املاک مختلف در سراسر ایران زیبا فراهم نموده ایم. با دارچو آسان بخر راحت بفروش.

 

برچسب‌ها:

نظر شما