شناسهٔ خبر: 67039897 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ثبت حدود 3 ميليون و 200 هزار تردد وسايل نقليه جاده اي استان کرمان در ارديبهشت ماه 1403

صاحب‌خبر -
ثبت حدود 3 ميليون و 200 هزار تردد وسايل نقليه جاده اي استان کرمان در ارديبهشت ماه 1403
خبرگزاری آریا - دستگاه‌های تردد شمار آنلاین جاده ای استان کرمان حدود 3 میلیون و 200 هزار تردد بین استانی را در اردیبهشت ماه ثبت کرده اند که نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل 24 درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرگزاری آریا(کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: بیشترین تردد روزانه در تاریخ سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با حدود 128 هزار تردد ثبت شد و به طور متوسط روزانه حدود 102 هزار تردد در محورهای حوزه استحفاظی شمال استان کرمان جریان داشته است، در همین راستا حدود 22 درصد مجموع ترددها را وسایل نقلیه سنگین به خود اختصاص داده اند.
عبداللهی افزود: دستگاه های تردد شمار آنلاین مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با ثبت روزانه حدود 55 هزار تردد در محورهای کرمان-ماهان و مسیر هفت باغ علوی رفت و برگشت نشان می دهد این محور پرترددترین محور استان کرمان طی اردیبهشت ماه سال جاری بوده است.
وی تصریح کرد: اطلاعات دستگاه های پلاک خوان جاده ای استان کرمان حاکی است بیشترین سهم مقاصد سفر استان کرمان طی ماه گذشته به ترتیب به مقصد استان های هرمزگان، یزد و اصفهان بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در ادامه گفت: از مجموع حدود 9 میلیون و 500 هزار تردد ثبت شده در راه های حوزه استحفاظی استان کرمان بیش از 530 هزار انواع تخلف به ثبت رسیده است که بخش اعظم این تخلفات، سرعت غیرمجاز، رانندگی با بیشتر از 50 کیلومتر بر ساعت و حدود 2250 مرتبه تکرار تخلف ثبت شده که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی با متخلفین است.
عبداللهی با اشاره به محورهای پرتخلف استان گفت: با استخراج اطلاعات از سامانه های ثبت تخلف جاده ای در مرکز مدیریت راههای استان مشخص شد: به ترتیب محورهای باغین-کرمان، جوپار-کرمان، رفسنجان-باغین و شهربابک به انار، بیشترین تخلفات سرعت خودرو را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در انتها، سامانه تلفنی و آپ 141 اطلاعات راهها را تنها مرجع اطلاع یابی و اطلاع رسانی از وضعیت راه ها و ارسال نظرات، درخواست ها، انتقادات و شکایات مردمی مرتبط با راهداری و حمل‌ونقل جاده دانست.

نظر شما