شناسهٔ خبر: 67034762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

کم کاری صاحبان تریبون در بیان دستاوردهای انقلاب موجب بزرگنمایی مشکلات از سوی دشمنان شده است

حوزه/ حجت الاسلام علیزاده گفت: بسیاری از مدیران جامعه ما و مبلغین و کسانی که تریبون دارند، کمتر خدمات نظام و انقلاب را برای مردم بازگو می‌کنند؛ خدمات نظام بی نظیر و بی بدیل است ولی بعلت کم کاری صاحبان تریبون و رسانه و قلم و بیان، دشمن دائماً با بزرگ کردن نقاط ضعف از تریبون‌های خود بر علیه جریان دینی و انقلابی استفاده می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام ستار علیزاده، در آیین گرامیداشت یوم الله ۱۵ خرداد و گرامیداشت شهدای خدمت در مهدیه اعظم سمنان، اظهار کرد: یکی از قطعات بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی که به معنای حقیقی کلمه مهم است و امام بزرگوار حساسیت ویژه در ارتباط با آن داشتند، قیام ۱۵ خرداد است.

وی افزود: قیام مردمی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ برخاسته از نگاه استبدادستیزی و انقلابی مردم در برابر استثمار و استعمار آن روز و نیز جهت حفظ و حراست از حریم مرجعیت، روحانیت، مکتب اسلام، اهل بیت و سرآغاز انقلاب اسلامی بوده است و بخاطر همین رویکرد ایمانی، جاودانه و ماندگار شد و منشاء تحولات اساسی داخلی و خارجی شد.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد نشان دهنده اتفاقات بزرگ داخلی و خارجی و دروازه بزرگ مبارزات مردمی با جریان و جبهه استعماری و استکباری در بستر دین، مکتب اهل بیت و در ادامه آن مبتنی بر ولایت فقیه محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: قیام ۱۵ خرداد پنجره مبارزه با دیکتاتور پهلوی و دریچه مبارزه با امثال این دیکتاتور را باز کرد و آنچه را که خیلی‌ها فکر می‌کردند نشدنی است، را شدنی کرد.

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: پانزدهم خرداد شروع قیام همیشگی و دائمی مردم تا روز پیروزی آنها در سال ۱۳۵۷ بود و به همین دلیل دارای ارزش ابدی می باشد.

ایشان در ادامه گفت: امام بزرگوار به عنوان شخصیتی کامل، جامع، استثنایی و بی‌نظیر، هدیه الهی برای جامعه بشریت به است و در غربت اسلام، احیاگر اسلام ناب و قرآن و مکتب اهل بیت بود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه همه اعتقاد داشتند که سیاستمداری که بخواهد کشور را اداره کند، باید دوره های مدیریت را دیده باشد، تاکید کرد: امام بزرگوار پرورش یافته مکتب اسلام نبوی و علوی است و کسی است که در جامعه بشری آن روز بدون اینکه آموزش مدیریت های کلان را دیده باشد، توانست در همه حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی تحول ایجاد کند و تمام معادلات جهان را به هم زند.

وی گفت:به همین علت وقتی امام قیام خود را درون کشور و خارج از کشور شروع کرد، خیلی‌ها آن را جدی نمی‌گرفتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: از آنجایی که در آن زمان تصور همه این بود که اگر کسی بخواهد به جایی برسد، باید به یکی از قدرت‌های بزرگ جهانی وصل باشد، چون امام اینها را نداشت، خیلی ها فکر نمی کردند امام بتواند این زلزله عظیم و این اتفاق بزرگ و معجزه و انفجار نور را ایجاد کند و استخوانی در گلوی جریان استکبار ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تمام دنیا امروز امام را به عنوان یک شخصیت استثنایی و بی‌نظیر می‌شناسند و مجبور شدند ایشان و مکتب و انقلابش را به رسمیت بشناسند و در مقابلش سر تکریم و تعظیم داشته باشند، بیان کرد: هیچ یک از سردمداران کشورهای بزرگ جهان فکر نمی‌کرد که این اولاد پیامبر و تربیت یافته حوزه‌های علمیه بتواند این حادثه و جریان و معجزه بزرگ را مدیریت کرده و این اتفاق اساسی به وجود بیاورد و از این رو امروز همه در برابرش سر تعظیم فرود آورده‌اند و جریان اهل بیت را به رسمیت می‌شناسند.

وی تاکید کرد: امروز می‌بینیم با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری ایران به یکی از کشورهای قدرتمند منطقه تبدیل شده و بسیاری از کشورهای منطقه نگاهشان به ایران است و برجستگان و سیاستمداران دنیا به این نتیجه رسیده اند که حل مسائل منطقه و جهان اسلام بدون مشورت و تدبیر او، امکان ندارد.

حجت الاسلام علیزاده گفت: جریان استکباری که روزی ایران را محور شرارت در منطقه می‌دانست و انواع تحریم‌ها و تهدیدات را بر علیه ما داشتند وبارها تهدید می کردند که همه گزینه ها روی میز است ولی امروز با مدیریت حضرت امام و رهبری بزرگوار، به غلط کردن و التماس کردن افتاده‌اند.

وی افزود: جبه استکباری به رهبری آمریکا که روزی ما را تهدید می کردند و برای مذاکره پیش شرط ۱۲ گانه می گذاشتند ولی به جایی رسیده که امروز ما برای مذاکره هیچ پیش شرطی نمی‌پذیریم و این عزت و افتخار و عظمت را مدیون مدیریت امام عزیز و رهبر فرزانه انقلاب هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه هرچه از انقلاب می‌گذرد بیشتر به عظمت آن پی می‌بریم، تصریح کرد: امروز می‌بینیم که با وجود سخت‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین چالش‌ها و تحریم‌ها، جاسوسی، خرابکاری و بعضاً در چند دهه اخیر عدم همراهی خواص جامعه، رهبری معظم انقلاب هوشمندانه و مقتدرانه دارند مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از خواص در بعضی از فتنه جلوتر از دشمنان خارجی ها بودند و احساس نا امیدی را در بدنه نظام تزریق کردند، گفت: در طول انقلاب با درایت حضرت امام و مقام معظم رهبری همه فتنه ها خنثی شدند و با اقدامات داخلی و منطقه ای و بین المللی که دولت شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بستر شعارهای انقلاب کرده است، امید مردم به آینده نظام بیشتر از گذشته شده است.

حجت الاسلام علیزاده گفت: امروز نیز رهبری معظم انقلاب کار را به گونه ای مدیریت می‌کنند که همه دشمنان، وادار به تعظیم و تکریم انقلاب ملت ایران شده اند.

وی عنوان کرد: بسیاری از مدیران جامعه ما و مبلغین و کسانی که تریبون دارند، کمتر خدمات نظام و انقلاب را برای مردم بازگو می‌کنند؛ خدمات نظام بی نظیر و بی بدیل است ولی بعلت کم کاری صاحبان تریبون و رسانه و قلم و بیان، دشمن دائماً با بزرگ کردن نقاط ضعف از تریبون‌های خود بر علیه جریان دینی و انقلابی استفاده می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: این انقلاب و پیشرفتهای قابل توجه و خیره کننده در حوزه های مختلف و الگوشدن آن برای همه بشریت و حتی سیاست مداران برتر دنیا، نتیجه کارآمدی دین اسلام و قرآن با محوریت ولایت فقیه است و این مسئولیت جبهه دینی و انقلابی را بیشتر می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دنیا متوجه ایران اسلامی و ولایی است و این را ملت بصیر و هوشمند ایران به احسن وجه می داند و این یعنی نزدیک شدن به قله و فتح دل‌های بشریت که مصداق اتمش خیزش اخیر دانشجویان بیش از ۲۰۰ دانشگاه آمریکا و استقبال از نامه مقام معظم رهبری امام خامنه ای و عمومی شدن مرگ بر آمریکا و اسرائیل در بین جامعه علمی و نخبگانی است که بسیار مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما