شناسهٔ خبر: 67034274 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

خیبر خرم‌آباد با اقتدار به لیگ برتر صعود کرد؛ چادرملو و فجر در جدال نفس‌گیر برای سهمیه دوم

هفته سی‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال ایران با صعود مقتدرانه خیبر خرم‌آباد به لیگ برتر و سقوط شاهین بندرعامری و خوشه‌طلایی ساوه به لیگ دو به پایان رسید. در حالی که تکلیف قهرمان و یک تیم صعودکننده مشخص شده، چادرملو اردکان و فجرسپاسی شیراز در جدالی نفس‌گیر برای کسب سهمیه دوم لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند.

صاحب‌خبر -

هفته سی‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال ایران با مسجل‌شدن صعود خیبر خرم‌آباد و سقوط شاهین بندرعامری و خوشه‌طلایی ساوه به لیگ دو به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، هواداران فوتبال در ایران بعد از پایان لیگ بیست‌وسوم و قهرمانی پرسپولیس و سقوط تیم‌های پیکان تهران و صنعت‌نفت آبادان به لیگ دسته اول، چشم‌انتظار آن بودند تا پرونده لیگ آزادگان در فصل 03-1402 هم بسته شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که تیم‌های خیبر خرم‌آباد، چادرملو اردکان و فجرسپاسی شیراز در کورس صعود به لیگ برتر حضور داشتند و از میان این 3 تیم، 2 تیم می‌توانستند سهمیه حضور در سطح اول فوتبال ایران را در فصل آینده به‌دست آورند.

مقتدرانه‌ترین صعودِ تاریخ برای خیبر

شاگردان رضا مهاجری که هفته گذشته با کسب پیروزی 6گله برابر استقلال ملاثانی توانسته بودند رکورد بیشترین امتیاز در یک فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول را بشکنند، امشب در هفته ماقبل پایانی لیگ آزادگان به دنبال مسجل‌کردن صعودشان به لیگ برتر بودند که آن‌ها توانستند در همان نیمه نخست، کار حریف خود را یکسره کنند. هر چند در نیمه دوم یکی از گل‌های خورده را بازیکنان آریو اسلامشهر از روی نقطه پنالتی جبران کردند اما خیبری‌ها هم موفق به گلزنی در نیمه دوم شدند تا در شب درخشش حمیدرضا طاهرخانی و ثبت 2 گل از سوی او و گلزنی فرید امیری و علیرضا دغاغله، سبزپوشان خرم‌آبادی با پیروزی 4 بر یک در خانه مقابل آریو، هم صعودشان به لیگ برتر را جشن بگیرند و هم عنوان قهرمانی لیگ دسته اول فوتبال ایران را از آن خود کردند.

جنگ فجر و چادرملو برای صعود به روز آخر کشید!

چادرملو اردکان که هفته گذشته با کسب پیروزی مقتدرانه برابر فجرسپاسی توانسته بود خود را در یک‌قدمی صعود به لیگ برتر قرار بدهد، امشب توقفی غیرمنتظره در جدال با شاهین بندرعامری داشت و تساوی بدون گل شاگردان سعید اخباری در حالی رقم خورد که فجرسپاسی شیراز در بازی همزمان با 3 گل مقابل مس سونگون ورزقان پیروز شد تا همچنان چهره دومین تیم صعودکننده به بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر نامشخص باشد و سرنوشت تیمِ دوم در هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال ایران مشخص خواهد شد.

خداحافظی رسمی با خوشه‌طلایی و شاهین

خوشه‌طلایی ساوه امشب در مشهد میزبان داماش گیلان بود که شاگردان رضا ناصحی بعد از کسب 2 برد پیاپی، شکستی 3گله را برابر حریف شمالی خود متحمل شدند و با این شکست، سقوط خوشه‌طلایی به لیگ دسته دوم رسمیت پیدا کرد. ضمن آنکه شاهین بندرعامری با وجود متوقف کردن چادرملو، نتوانست مقابل این تیم اردکانی پیروز شود و تساوی امشب باعث شد تا شاگردان مهدی پاشازاده در شرایطی که ستاره سابق استقلال به تازگی هدایت شاهین را برعهده گرفته، راهی مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال ایران شوند.

نماینده‌های بابل و آستارا به بقا امیدوار شدند

دریای کاسپین بابل در یک بازی مهم موفق شد در خانه برابر پارس جنوبی جم بردی 3 بر یک را به‌دست آورد تا همچنان چهره سومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم نامشخص باشد. ضمن آنکه پیروزی 3 بر 2 شهرداری آستارا مقابل شهر راز شیراز باعث شد تا نماینده آستارا هم بیش از پیش به بقا در لیگ دسته اول امیدوار شود. در سایر دیدارها، سایپا تهران با نتیجه 2 بر یک مقابل نفت‌وگاز گچساران پیروز شد، نبرد استقلال ملاثانی و مس شهربابک با برتری یک‌گله استقلالی‌ها به پایان رسید و مصاف تیم‌های مس کرمان و نفت مسجدسلیمان هم با کامبک مسی‌ها دنبال شد و نارنجی‌پوشان با نتیجه 2 بر یک از سد حریف خود گذشتند.

نتایج کامل هفته سی‌سوم لیگ دسته اول فوتبال ایران

چهارشنبه شانزدهم خردادماه

خیبر خرم‌آباد 4-1 آریو اسلامشهر

شاهین بندرعامری 0-0 چادرملو اردکان

فجرسپاسی شیراز 3-0 مس سونگون ورزقان

خوشه‌طلایی ساوه 0-3 داماش گیلان

دریای کاسپین بابل 3-1 پارس جنوبی جم

شهرداری آستارا 3-2 شهر راز شیراز

سایپا تهران 2-1 نفت‌وگاز گچساران

استقلال ملاثانی 1-0 مس شهربابک

مس کرمان 2-1 نفت مسجدسلیمان

لیگ دسته اول فوتبال ایران در حالی به کار خود در هفته سی‌وسوم پایان داد که تکلیف اولین تیم صعودکننده و تیمِ قهرمان این فصل از رقابت‌ها مشخص شد و خیبر خرم‌آباد با کسب 76 امتیاز توانست جواز حضور در لیگ برتر را به‌دست آورد. تیم‌های چادرملو اردکان و فجرسپاسی شیراز هم با 70 امتیاز و به دلیل عملکرد بهتر اردکانی‌ها در بازی رودررو، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم حضور دارند و در روز پایانی فصل برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کنند. در قعر جدول، خوشه‌طلایی ساوه با 24 امتیاز راهی لیگ دسته دوم شد و شاهین بندرعامری هم با 27 امتیاز سرنوشتی مشابه خوشه‌طلایی داشت. تیم‌های داماش گیلان و دریای کاسپین بابل هم 31 امتیازی هستند که عملکرد دریای کاسپین در بازی رودررو بهتر بوده و این تیم یک پله بالاتر از داماش در جدول رده‌بندی حضور دارد و شهرداری آستارا هم 33 امتیاز دارد که یکی از این 3 تیم هم در هفته پایانی راهی لیگ دسته دوم خواهد شد.

مسابقات هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ دسته اول فوتبال ایران در فصل 03-1402 که توأمان با جشن قهرمانی خیبر خرم‌آباد خواهد بود، روز دوشنبه بیست‌ویکم خردادماه پیگیری می‌شود که خیبری‌ها در دیداری تشریفاتی در شیراز میهمان شهر راز هستند. در مهم‌ترین دیدارهای هفته پایانی، چادرملو اردکان در خانه باید به مصاف دریای کاسپین بابل برود و فجرسپاسی شیراز هم میهمان پارس جنوبی جم خواهد بود. همچنین شهرداری آستارا برابر نفت‌وگاز گچساران صف‌آرایی می‌کند و داماش گیلان هم میزبان سایپا تهران خواهد بود.

نظر شما