شناسهٔ خبر: 67031569 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

توپ طلای آفریقا به ستاره رئال می‌رسد

مارکا امروز گزارش داد که ابراهیم دی از بعد از درخشش با رئال و فتح سه جام، در میان مدعیان اصلی فتح توپ طلای آفریقا قرار دارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، یک توپ طلای اروپا داریم و یک توپ طلای آفریقا. دومی طبعا از اعتبار کمتری برخوردار است. 

در سال 2024، نامزدی متولد اسپانیا برای توپ طلای آفریقا خواهیم داشت و او کسی نیست به جز براهیم دیاز که با قهرمانی اخیر در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید، گزینه‌ای جدی برای بردن این عنوان است.

در واقع براهیم می‌تواند اولین بازیکن رئال مادرید باشد که این جایزه را که در سال 1970 توسط فرانس فوتبال ایجاد شده، برنده شود اگرچه اکنون به طور رسمی به کنفدراسیون فوتبال آفریقا (از سال 1992) تعلق دارد.

این جایزه در پایان سال اهدا می‌شود و براهیم بعد از سه گانه با رئال مادرید (سوپر جام، لالیگا و لیگ قهرمانان) حالا از مدعیان است. براهیم بعد از مدت‌ها حرف و حدیث بالاخره تصمیم گرفت برای مراکش بازی کند و رسما یک بازیکن آفریقایی محسوب می‌شود.

توپ طلای آفریقا با آرای 216 عضو مشخص می‌شود: 54 نماینده کشورهای آفریقایی در کمیته فیفا، 54 روزنامه نگار، 54 مربی ملی و 54 کاپیتان تیم‌های ملی آفریقایی.

براهیم در این فصل در 45 بازی برای رئال مادرید شرکت کرد، 12 گل زد و 9 پاس گل نیز داد. سباستین هالر، مهاجم دورتموندی ساحل عاج، جدی ترین رقیب او خواهد بود.

 

نظر شما