شناسهٔ خبر: 67031535 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فعالیت و تداوم سامانه‌های بارشی تا پایان خردادماه در کشور

زهره آقاجانی

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی،فعالیت سامانه‌های بارشی تا پایان خرداد ماه تداوم داشته و بارش رگباری باران، تگرگ، رعد و برق در بسیاری از نقاط و ارتفاعات کشور پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز (چهارشنبه، شانزدهم خردادماه) در شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، قم نیمه شمالی اصفهان، جنوب استان‌های زنجان و آذربایجان غربی، شمال استان‌های کردستان و همدان، جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، این وضعیت جوی فردا (پنجشنبه، هفدهم خردادماه) در برخی نقاط استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، یزد، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران رخ خواهد داد.

جمعه و شنبه در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، غرب یزد، برخی نقاط استان‌های کرمان و هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق فارس و یکشنبه (۲۰ خرداد) در شمال غرب برخی نقاط غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

همچنین، آسمان تهران فردا صاف، بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، احتمال رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد جمعه (۱۸ خرداد) صاف تا قسمتی قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۹و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ناپایداری‌های جوی تا پایان خرداد ادامه دارند

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه بارش‌های جوی تا پایان خرداد ماه تداوم داشته و بارش رگباری باران، تگرگ، رعد و برق در بسیاری از نقاط و ارتفاعات کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین استان‌های شمال غربی کشور طی این مدت مستعدترین نقاط برای دریافت رگبار و رعدوبرق خواهند بود و در بیشتر روزها شاهد رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق این استان‌ها خواهیم بود.

لازم به ذکر است؛ در سایر نقاط نیمه غربی و نوار شمالی کشور نیز وقوع رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست که شدت بارش‌ها در ارتفاعات بوده و احتمال تگرگ، صاعقه و سیلاب در ارتفاعات شمال غرب و البرز بسیار بالا خواهد بود.

نظر شما