شناسهٔ خبر: 67031287 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی سمنان: وزش باد شدید و تندباد در آخر هفته دور از انتظار نیست

صاحب‌خبر -

شفقنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان از وزش باد شدید، تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک در شهرهای این استان خبر داد.

به گزارش شفقنا از ایرنا، آقای ایرج مصطفوی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌ها وزش باد شدید، تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک برای شهرهای این استان در آخر هفته دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: کاهش نسبی کیفیت هوا و دید افقی، احتمال خسارت ناشی از باد، اختلال در تردد محورهای ارتباطی و آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی از جمله مخاطرات پیش بینی هواشناسی استان سمنان در اثر فعالیت این سامانه برای آخر هفته پیش‌‎رو است.

وی، به توصیه های مهم و پیشگیرانه در برابر باد شدید این روزها اشاره و تاکید کرد: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمانهای نیمه‌کاره و درختان خشک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ای، خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمانهای نیمه‌کاره، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید است.

وی اضافه کرد: پرهیز از روشن کردن آتش در عرصه‌های مرتعی و جنگلی و اطمینان از خاموش کردن کامل آتش، به منظور پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان سمنان با توجه به شرایط جوی مورد توجه باشد.

مدیرکل هواشناسی سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای امروز شهر سمنان را ۲۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد عنوان و خاطرنشان کرد: روزهای بعد تا اواخر هفته دمای هوا بدون تغییر است.

نظر شما