شناسهٔ خبر: 67028020 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

هشدار قطعی برق به شهروندان این استان

تسنیم : فرماندار شهرستان قشم با اشاره به تغییر ساعت کاری به منظور کمک به کاهش مصرف برق، گفت: برق ادارات پرمصرف در این شهرستان قطع می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد محمدحسینی تختی، با تاکید بر رعایت الگوی مصرف برق و حساسیت ویژه مدیران و کارمندان در کاهش میزان مصرف، اظهار داشت: براساس مصوبه هیئت دولت، با گرم شدن هوا و افزایش مصرف انرژی، ساعت کار ادارات از امروز چهارشنبه ۱۶ خرادماه، به ۶ صبح تا ۱۳ تغییر یافته است.

خبر مرتبط
چطور از قبض میلیونی برق فرار کنیم؟

با شروع فصل گرما موتور دستگاه‌های سرمایشی که سهم بالایی نیز در مصرف برق دارند، روشن شده است، باتوجه به ناترازی برق دولت برنامه‌های تنبیهی و تشویقی را در نظر گرفته که می توان گفت قبوض میلیونی و جوایز خودرویی در انتظار خانواده‌های پرمصرف و خوش مصرف است.

ویبا بیان اینکه این طرح برای صرفه‌جویی در مصرف برق در سراسر کشور از جمله قشم اجرایی شده، افزود: در صورت رعایت نکردن مصرف، برق ادارات پرمصرف این شهرستان برابر ضوابط قطع می‌شود.

فرماندار قشم تاکید کرد: طبق مصوبه هیئت دولت، دمای محیط در ادارات باید در دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه تنظیم می‌شود.

محمدحسینی با اشاره به گرمای هوا و مصرف بالای برق، عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو و شرکت برق، ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی موظفند در ساعات کاری میزان مصرف برق خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند.

وی با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف به منظور کمک به صرفه‌جویی در مصرف و گذر از شرایط گرمایی تابستان، گفت: مدیران ادارات و نهادهای دولتی باید پس از پایان ساعت کاری با اطمینان حاصل کردن از خاموش بودن تمامی تجهیزات برقی مرکز، به جز تجهیزات امنیتی شامل دوربین‌ها و دزدگیرها در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما