شناسهٔ خبر: 67027297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها در هفته صنایع‌دستی اردبیل

توحید سیف

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از اجرای برنامه‌های گرامی داشت هفته صنایع‌دستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، توحید دلاورقوام گفت: به مناسبت روز جهانی و هفته صنایع‌دستی برنامه‌های مختلفی در گرامی داشت این هفته برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: برگزاری بازارچه و نمایشگاه صنایع‌دستی در صحن قیزیل‌باشلار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله برنامه‌های مهم ما در طول هفته صنایع‌دستی است که از ۲۰ خرداد ماه آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه کارگاه‌های صنایع‌دستی نیز در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود، تأکید کرد: دیدار هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی با امام جمعه و استاندار اردبیل نیز یکی از برنامه‌های هفته صنایع‌دستی است که می‌تواند در انعکاس اهمیت این حوزه مؤثر باشد.

دلاورقوام ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی برای شاغلان صنایع‌دستی، دیدار با پیشکسوتان و نام‌گذاری میدان صنایع‌دستی شهر ملی گلیم در نمین نیز از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته صنایع‌دستی است.

او خاطرنشان کرد: همچین طبق هماهنگی‌های انجام شده در این هفته، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل و برخی از صنعتگران و فعالان حوزه صنایع‌دستی با حضور در برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیمای مرکز اردبیل به تبیین اهمیت صنایع‌دستی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما