شناسهٔ خبر: 67027119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر:

۷۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر حائز شرایط شده‌اند

بوشهر- مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تاکنون ۷۵ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان بوشهر حائز شرایط شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود دستغیبی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۹۴ هزار نفر در کل استان نسبت به ثبت‌نام در طرح سامانه نهضت ملی مسکن اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون ۷۵ هزار نفر از متقاضیان حائز شرایط شده‌اند ادامه داد: ۱۹ هزار نفر متقاضی برتر شناخته شده‌اند که از این تعداد هشت هزار و ۳۰۰ نفر وجه اولیه پرداخت کرده‌اند و وارد فاز عملیاتی شده است.

ساخت ۱۰ هزار واحد در قالب بهسازی مسکن روستایی

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب بهسازی مسکن روستایی اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار واحد مسکونی آن تحویل شده است.

وی از ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ۱۲ شهر استان بوشهر دارای بافت فرسوده است که تاکنون در قالب نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی آغاز و هزار و ۵۰۰ واحد آن تکمیل شده است.

دستغیبی ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب خود مالکی را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن تاکنون ساخت چهار هزار و ۱۵۷ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد انجام شده است.

تحویل ۵۰۰ قطعه زمین مسکونی به اقشار ویژه

وی از واگذاری پنج هزار و و ۹۶۷ زمین شهری به افراد دارای شرایط برای ساخت مسکن خبر داد و تصریح کرد: در این راستا ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی به افراد متقاضی قانون جوانی جمعیت در شهرهای استان بوشهر تحویل شده است.

وی تحویل ۵۰۰ قطعه زمین مسکونی به اقشار ویژه از جمله خانواده ایثارگران و شهدای استان را از دیگر طرح‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون هشت هزار قطعه زمین مسکونی به متقاضیان و افراد دارای شرایط در قالب قانون جوانی جمعیت، فرزند سوم به بعد، خانواده شهدا، ایثارگران و زوج‌های جوان استان بوشهر واگذار شده است.

نظر شما