شناسهٔ خبر: 67026830 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

متعجبم نکونام چطور خودش را در آغوش دشمنانش انداخت؟/ کریمی برای مجوز جواد زحمت کشید؛ هواداران این پیچش‌ها را فراموش نمی‌کنند!

قائم مقام پیشین باشگاه استقلال گفت: طبق اساسنامه باشگاه تصمیم گیرنده نهایی درباره همه مسائل اعم از برکناری افراد شخص مدیرعامل باشگاه است.

صاحب‌خبر -

پیرو مشاجرات مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال روی آنتن برنامه زنده تلویزیونی فوتبال برتر «رضا درویش» در بخشی از صحبت‌هایش به کنار گذاشته شدن «فرشید سمیعی» از سوی «حجت کریمی» - مدیرعامل وقت باشگاه استقلال - حرف زد. این جمله رضا درویش با واکنش سرپرست موقت فعلی باشگاه استقلال مواجه شد و سمیعی ادعا کرد او از سوی هیئت مدیره باشگاه از این مجموعه کنار گذاشته شده بود نه مدیرعامل آن.

علی امیری قائم مقام اسبق باشگاه استقلال (در دوران مدیرعاملی سید حجت کریمی) در گفتگو با خبرورزشی، در همین باره اظهار داشت: «عجیب است افرادی که در حال حاضر در جایگاه مدیریتی در باشگاه استقلال فعالیت می‌کنند از بدیهی‌ترین مفاد اساسنامه مدیریتی در یک مجموعه یا شرکت این چنینی اطلاع کافی نداشته باشند».

وی در توضیح این موضوع که چه فرد یا افرادی می‌توانند حکم برکناری اشخاص در یک مجموعه را صادر کنند توضیح داد: «طبق اساسنامه باشگاه کاملا مشخص است که تصمیم گیرنده نهایی درباره مسائل مختلف اجرایی شخص مدیرعامل است. بنابراین هیئت مدیره به صورت مستقیم نمی‌تواند در این قبیل مسائل رای یا حکمی صادر کند مگر اینکه مدیرعامل اعلام یا ابلاغ کرده باشد».

امیری همچنین درباره کسب عنوان نایب قهرمانی از سوی استقلال در لیگ برتر جاری توضیح داد: «متاسفانه آنهایی که قصد داشتند استقلال را دچار تنش و بحران کنند به هدفشان رسیدند. در فروردین ماه سال گذشته که مدیریت باشگاه به آقای حجت کریمی سپرده شد ایشان با توجه به ارتباطات خوبی که از طریق مجلس شورای اسلامی و یکی دو بانک خصوصی داشت، توانست شرایط را برای پرداخت بدهی سنگین باشگاه‌های استقلال به آندرآ استراماچونی مهیا کند و بالاخره بعد از چند فصل، این استخوان گیر کرده در گلوی باشگاه استقلال برداشته شد تا راه تنفس این مجموعه باز شود».

وی در ادامه این بحث گفت: «به محض برطرف شدن این مشکل همان‌هایی که دشمن استقلال هستند و نمی‌خواستند این مجموعه با حضور چنین مدیری، پرقدرت وارد میدان رقابت‌های لیگ برتر بیست و سوم شود از طریق سازمان خصوصی‌سازی و مسائلی که در آن برهه مطرح شد شرایط را برای آقای کریمی دشوار کردند تا او عطای کار برای استقلال را به لقایش ببخشد».

امیری خاطرنشان کرد: «از توانایی‌های مدیریت قوی آقای کریمی همین بس که او توانست با وجود همه مشکلات بر سر راه فعالیت ورزشی برای جواد نکونام، مجوز او را از مراجع ذی‌ربط بگیرد و در ادامه ظرف مدت کوتاهی مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان را هم به جمع نفرات تیم اضافه کند. دیدیم که در طول فصل مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان تا چه اندازه توانستند به استقلال کمک کنند و مهرداد به عنوان بهترین گلزن تیم استقلال معرفی شد و آرمین هم به تنهایی چهار گل برای استقلال زد و یکی از ارکان اصلی دفاع این تیم در کسب عنوان بهترین خط دفاعی این فصل به شمار رفت».

امیری در پایان گفت: «جدا از تلاش دشمنان استقلال برای کنار رفتن حجت کریمی از جواد نکونام که از نزدیک شاهد تلاش‌های آقای کریمی برای حضورش در راس کادر فنی استقلال بود متعجبم که چرا به این سرعت اقدامات او را فراموش کرد و خودش را به آغوش افرادی انداخت که در مهرماه سال گذشته نامه برکناری‌اش را در هیئت مدیره به امضای همه اعضا رسانده بودند. شکر خدا اتفاقات این چنینی در تاریخ ثبت می‌شود و قطعاً طرفداران این قبیل رفتارها و پیچش های آقایان به این سو و آن سو را در خاطر و یادشان نگه خواهند داشت».

بیشتر بخوانید: دل خوش کردن به جام شرافت در حد نام استقلال نیست/ هوادار حق حمله کردن به نکونام را دارد؛ اگر کادر فنی شجاع‌تری داشتیم ما قهرمان بودیم

نظر شما