شناسهٔ خبر: 67026706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توقیف ۱۷۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان از توقیف ۱۷۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و حادثه‌ساز در قالب اجرای طرح امنیت و آرامش ترافیک شهری در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج به نتایج اجرای طرح امنیت و آرامش حوزه ترافیک شهری در کردستان پرداخت و اظهار داشت: با هدف برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ترافیکی درون شهری، طرح امنیت و آرامش به مدت 48 ساعت در سطح استان اجرا و نتایج خوبی به دنبال داشت.

وی افزود: در اجرای این طرح که به منظور برخورد با رانندگان قانون گریز و پر خطر اجرا شد، ضمن برخورد جدی و قانونی با رانندگان خودروهای متخلف، 70 دستگاه وسیله نقلیه خودرویی در محل اجرای طرح توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: همچنین 108 دستگاه موتورسیکلت در قالب اجرای این طرح توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای پیگیری مطالبات مردمی مبنی بر ایجاد آرامش در سطح شهرستان‌ها اجرا شد، عنوان کرد: تعدادی از رانندگان این خوردوها فاقد گواهینامه، برخی از خودروها دارای شکایت و دستور قضایی، فاقد پلاک یا پلاک مخدوش، شیشه دودی و یا حرکت‌های خطرناک و حادثه‌ساز داشتند.

همتی‌زاده بیان کرد: موتورسیکلت‌سواران نیز فاقد کلاه ایمنی، گواهینامه و یا دارای خلافی بالا بودند که باید مالکان برای رفع ترخیص، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه برخوردی با این متخلفان خواهد شد؟ توضیح داد: مالکان این خودروها و موتورسیکلت‌‌ها به دستگاه قضایی استان معرفی شده‌اند و تا زمانی‌که مشکل‌شان را حل نکنند، وسیله نقلیه آنان در پارکینگ خواهد ماند. در بخش موچش نیز قاضی دادگاه به جای حبس حکم جایگزین و برای هر نفر خرید 10 عد کیف مدرسه جهت اهدا به دانش‌آموزان نیازمند صادر کرده که باید اجرا شود.

رئیس پلیس راهور استان کردستان با اشاره به اینکه کیف‌های خریداری شده جهت اجرای دستور قضایی، تحویل امور مالی دادگاه بخش موچش شهرستان کامیاران داده می‌شود، یادآور شد: طرح امنیت و آرامش با حضور همه جانبه و فعال کارکنان پلیس راهور در معابر شلوغ و پرتردد و ورودی و خروجی شهرستان‌های سطح استان اجرا شد.

انتهای پیام/481/

نظر شما