شناسهٔ خبر: 67026166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ملاک عوامل اجرایی در انتخابات باید قانون‌مداری باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ملاک انتخاب عوامل اجرایی انتخابات باید قانون‌مداری باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، سیدمحمدرضا طالبی امروز در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی که با حضور حجت‌الاسلام یعقوبی مسئول هیئت نظارت شورای نگهبان و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری انتخابات را مظهر خداباوری و خودباوری دانسته‌اند.

وی تأکید کرد: ملاک عمل همه عوامل اجرایی در انتخابات باید قانون‌محوری و قانون‌‍مداری باشد و اگر خلافی صورت گرفت فرد مورد نظر مجرم است و با او برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: از اول تیرماه هیچ حفاری نباید انجام شود و شعب أخذ رأی هم باید با توجه به گرمای هوا به وسایل سرمایشی مجهز شوند.

طالبی، خواستار تدابیر لازم برای جلوگیری از قطع برق و آب در روز انتخابات شد تا اگر قطع برق به وجود آمد از ژنراتورها پیش‌‌بینی شده استفاده شود.

 وی تصریح کرد: همه کسانی را که شورای نگهبان بر حصور در انتخابات ریاست جمهوری تایید کند برای ما یکسان هستند و اگر تخلفی در تبلیغات انجام شود، ابتدا به ستادهای استان و شهرستان‌ها تذکر لازم باید داده شود و در غیر این صورت با استفاده از سیستم‌های قانونی اقدام لازم انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: شعب أخذ رأی تا 13 خرداد باید نهایی شوند تا پیش‌بینی‌های لازم برای فراهم کردن امکانات انجام شود و تا 21 خرداد هم باید اعضای شعب نهایی شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی از دو مرحله انتخابات قبلی مجلس و خبرگان رهبری باید انجام و موارد ضعف آنها رفع شوند و آموزش‌های مربوط هم باید سریع انجام شود.

طالبی، خواستار همکاری همه دستگاه‌ها در انتخابات با فرمانداری‌ها شد و ادامه داد: تبلیغ له یا علیه نامزدها از زمان اعلام اسامی آنها توسط کسانی که در قانون انتخابات مشخص شده، ممنوع است و اگر ستاد نامزدها درخواست حضور نمایندگان خود را در جلسات ستاد اجرایی داشته باشند، باید اقدام لازم انجام شود.

به گفته وی أخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری فقط با ارائه کارت ملی یا شناسنامه انجام خواهد شد و فرمانداران باید بر ثبت انجام همه فرآینده مربوط به انتخابات در سامانه جامع انتخابات نظارت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به مولفه‌های چهارگانه مورد نظرمقام معظم رهبری در زمینه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت همه ما مسئول هستیم تا از همه ظرفیت‌ها برای حضور حداکثری مردم در انتخابات برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: به طور ویژه در ستاد انتخابات شهرستان‌ها باید  فضای مجازی رصد و تذکرات لازم داده شود و جلسات کمیته امنیتی هم به طور مرتب باید تشکیل شود.

طالبی، خاطرنشان کرد: انجام امور مربوط به انتخابات در بخش مرکزی  بر عهده فرمانداری‌ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در دو مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همکاری خوبی در برگزاری انتخابات داشتند و بر اساس قانون انتخابات تمام وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی، فرمانداران و بخشداری‌ها باید همه امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات استان قرار دهند و اگر مسئولی در این زمینه کوتاهی کند مقام قضایی به آن رسیدگی خواهد کرد.

به گفته وی آموزش یکی از موارد مهم در برگزاری انتخابات است، لذا با برپایی دوره‌های آموزشی تخصصی باید تلاش شود تا در این زمینه خروجی مناسبی داشته باشیم.

طالبی تصریح کرد: در جلسه بعدی  ستاد مدیران دستگاه‌های زیرساخت آب، برق، گاز و عشایری باید حضور داشته باشند.

مسئول هیئت نظارت شورای نگهبان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تشکر از همکاری خوب مجموعه اجرایی استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همه دست اندرکاران انتخابات موظف هستند که با فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات تلاش کنند تا تکلیف کشور در این زمینه با برگزاری انتخابات مشخص شود و عوامل اجرایی باید شئونات اسلامی را رعایت کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه تشییع شهید جمهور در مرکز استان به بهترین شکل با برنامه‌ریزی خوب استانداری برگزار شد، افزود: مبنای کار هیئت‌های نظارت و اجرایی باید بر مدار قانون با رعایت بی‌طرفی باشد و بر اساس ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهور دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، باید رعایت بی‌طرفی را داشته باشند.

وی بر نهایی شدن لیست شعب در هر یک از شهرستان‌ها  تأکید  و خاطرنشان کرد: اعضای هیئت‌های اجرای نباید در تبلیغات انتخابات مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/251/

نظر شما