شناسهٔ خبر: 67025696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فردا صبح انجام می‌شود؛

افتتاح بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی در سیستان و بلوچستان

زاهدان - باحضور مسوولان کشوری و استانی، بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی در فردا پنجشنبه در سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فردا پنجشنبه، ۲۸ پروژه آب و برق به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان، با حضور هیئت دولت و وزیر نیرو در استان سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

بر این اساس، چهار پروژه طرح تأمین آب زاهدان و سیستان از سه راهی دشتک به منظور رفع مشکل تأمین آب شرب این مناطق، آبرسانی و رفع تنش آبی از ۷۵ روستا در قالب جهاد آبرسانی و تصفیه‌خانه مجتمع ۳۱۵ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب، ایستگاه پمپاژ شماره B فاضلاب شهر چابهار و توسعه شبکه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ شماره D فاضلاب شهر کنارک و توسعه شبکه فاضلاب به بهره برداری می‌رسد.

از دیگر پروژه‌های صنعت آب و برق استان سیستان و بلوچستان آبگیری سد مخزنی «شهری‌کور» جهت مصارف کشاورزی و افتتاح طرح آبرسانی اضطراری از سد کهیر به ۴۰ روستای پایین دست و طرح آبرسانی به شهرهیدوچ از سد ماشکید علیا و ایستگاه پمپاژ هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای به همراه اجرای حدود ۲۰ کیلومتر خط لوله برای آبرسانی از آب شیرین کن هامون هیرمند به منطقه سیستان است.

علاوه بر افتتاح پروژه‌های بزرگ و مهم صنعت آب، نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی مپنا موسوم به میل نادر و نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان (واحدهای گازی زاهدان ۱ تا ۳) در دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسد.

در این سفر استانی همچنین ۱۵ پروژه مربوط به شرکت برق منطقه‌ای استان از جمله احداث خطوط اسپکه- نیکشهر (قطعه دوم) و خاش به خاش ۲، افزایش ظرفیت پست‌های چاه کیچی، سراوان، دامن، سرباز، جالق، چابهار ۲۳۰، جبرآباد، میل نادر، زابل ۱، زابل ۲، کهیر، نیروگاه گازی زاهدان افتتاح می‌شود.

در سفر هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان، در کنار افتتاح پروژه‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق منطقه‌ای، طرح‌ها و پروژه‌های توزیع برق شامل برق رسانی و توسعه شبکه برق روستایی، اصلاح و بهینه سازی و رفع افت ولتاژ و برق‌رسانی به چاه‌های آب طرح اضطراری (چاه‌های آبخوان‌های شرقی، بندان و دشتک) افتتاح می‌شوند.

نظر شما