شناسهٔ خبر: 67023263 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

خستگی و درماندگی نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی از جنگ غزه

نظامیان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از جنگ علیه نوار غزه بویژه با طولانی شدن آن خسته شده و به ستوه آمده‌اند.

صاحب‌خبر -

 رسانه صهیونیستی «واللا» فاش کرد: نظامیان و فرماندهان ذخیره وابسته به لشکر غزه ارتش اسرائیل از عملکرد و برنامه ریزی نیروی انسانی در ارتش و فرسوده شدن به علت طولانی شدن جنگ به شدت انتقاد دارند.

به عنوان مثال چند روز قبل، نظامیان ذخیره لشکر غزه ابلاغیه‌ای دریافت کردند که مفاد آن تداوم خدمت برای دو ماه دیگر از روز یکشنبه این هفته است.

یکی از نظامیان صهیونیست در این باره گفت: رویکرد ارتش اسرائیل که شتابزده انجام می شود، نگران کننده است. برنامه ریزی در کار نیست؟ آینده نگری وجود ندارد؟ آیا فراموش کرده‌اند که لشکر غزه به نیروهای بیشتری نیاز دارد؟ اوضاع به نظر غیرحرفه ای است.

یک نظامی دیگر صهیونیست نیز اعلام کرد: چگونه به خودشان اجازه می‌دهند که ظرف مدت کوتاهی تصمیم گیری کنند و این دستور را به نظامیان ذخیره بدهند آنهم در شرایطی که این نظامیان هشت ماه است که در جنگ هستند؟ نظامیان ذخیره به این شکل نمی‌توانند که ادامه دهند. آنها خانواده و کار دارند. فراموش کرده اند که آنها زندگی هم دارند.

برپایه این گزارش، نظامیان ذخیره همچنین از نبود مرکز ویژه حمایت از خانواده های خود در سایه اوضاع کنونی به شدت انتقاد کردند. رسانه صهیونیست واللا فاش کرد که برخی فرماندهان تیپ ها در ملاقات با مقامات ارشد درباره مشکل موجود در گردانها و میان نظامیان به علت فرسوده شدن و دوری از خانواده هشدار داده اند.

خستگی و درماندگی نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی از جنگ غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده که از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم ماه اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) سه هزار و ۷۲۰ نظامی این رژیم در نبردها کشته شده اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکنون به سانسور شدید ارتش اسرائیل در اعلام آمار تلفات خود اعتراف کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته است.

این رسانه‌ها پیشتر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز پیشتر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقام‌های بیمارستان‌ها خواسته است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات را منتشر نکنند.

 

نظر شما