شناسهٔ خبر: 67022315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تیاگو آویلا، فعال برزیلی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

پیام امام خامنه‌ای به مردم دنیا کمک می‌کند اشغالگری و امپریالیسم را بشناسند

یک فعال برزیلی حامی فلسطین به خبرگزاری قدس گفت، امام خامنه‌ای با ارسال پیام به دانشجویان غربی کمک می‌کند درک مردم دنیا نسبت به واقعیت‌های مربوط به اشغالگری و امپریالیسم تقویت شود.

صاحب‌خبر -

 

تیاگو آویلا در مصاحبه با خبرگزاری قدس در حاشیه "کنفرانس بین‌المللی امام خمینی، فلسطین و بیداری اسلامی" در تهران گفت، در دنیایی که جنگ ایدئولوژیک از سوی رسانه‌ها و سردمدارانشان به راه افتاده است، نامه رهبر ایران به جوانان غرب در شناسایی واقعیت‌ها کمک می‌کند.

 

خبرگزاری قدس: تأثیر نامه آیت الله خامنه‌ای به دانشجویان معترض در زمینه نقض حقوق فلسطینیان چیست؟

 

تیاگو آویلا: نظام آموزشی اشغالگرانه و رسانه امپریالیستی انحصاری از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، و جنگ ایدئولوژیک به راه می‌اندازند. آنها باعث می‌شوند مردم نتوانند به درستی درک کنند به چه کسانی می‌توان اعتماد کرد. بنابراین، برقراری ارتباط بسیار مهم است. مردم در تحصن‌های دانشجویی آمریکا مشاهده می‌کنند تمام عمر به آنها دروغ گفته شده است. بنابراین، نامه امام خامنه‌ای پیامی خوب بود. در سراسر جهان، مردم در این مبارزه با آسیب‌هایی وحشتناک مواجه هستند. اکنون سرانجام تعداد زیادی از جوانان در جهان و در آمریکا داریم که در این مبارزه مشارکت می‌کنند. آینده سیاره ما در حال حاضر به فلسطین بستگی دارد. امیدواریم پیروز شویم و در این صورت، جهان آینده کاملا متفاوت خواهد بود. این امر شگفت‌انگیز است که ما با انقلاب اسلامی اشتراکاتی داریم؛ در واقع، در پروژه ساختن آینده متحد هستیم.

 

خبرگزاری قدس: به نظر شما آینده فلسطین و به ویژه غزه چه خواهد بود؟

 

تیاگو آویلا: می‌بینیم صهیونیسم تا چه حد سرخورده است، چون نتوانستند به پیروزی نظامی علیه حماس برسند. و موفق نشدند آنچه را که آنها «گروگان» می‌نامند، آزاد کنند. گرچه این موارد جزو اهداف واقعی آنها نیستند، آنها می‌خواهند پاکسازی قومی انجام دهند و نسل‌کشی خود را ادامه دهند. مردم فلسطین اینچنین ظرفیت مقاومت شگفت‌انگیزی دارند، و آنچنان آرام و پایدار هستند که صهیونیست‌ها نمی‌توانند با زور نظامی پیروز شوند. مردم فلسطین پیروز خواهند شد، همانطور که در آفریقای جنوبی حکومت آپارتاید را شکست دادیم. صهیونیسم به سطل زباله تاریخ خواهد رفت. من معتقدم وقتی این اتفاق بیفتد و صهیونیسم در مرحله نهایی خود باشد، چون دیگر اعتماد مردم را ندارد، ما شاهد فلسطین آزاد در طول زندگی خود خواهیم بود. امیدوارم این موضوع هرچه زودتر اتفاق بیفتد، زیرا مردم در حال حاضر در حال کشته شدن هستند. صهیونیسم بسیار ضعیف می‌شود. همه مردم آن منطقه (فلسطین اشغالی) خواهند فهمید که آنها در کشورهای جداگانه زندگی نمی‌کنند، بلکه در یک کشور فلسطین هستند، همانطور که قبل از صهیونیسم و استعمار بریتانیا زندگی می‌کردند.

 

انتهای پیام / ع ن/25

نظر شما