شناسهٔ خبر: 67022302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

الجزیره: دوره مقدماتی «غیر معمول» انتخابات ریاست جمهوری آمریکا/ بازی مجدد بایدن و ترامپ

صاحب‌خبر -

شفقنا آینده- با نزدیک شدن به پایان فصل مقدماتی، تحلیلگران درباره آنچه که نتایج می تواند در مورد بازی مجدد بایدن و ترامپ به ما بگوید، بررسی می کنند.

به گزارش شفقنا از الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی، حتی پیش از این نیز برای نامزدی‌های حزبی خود به عنوان یکی از طرفداران نامزدی در نظر گرفته می‌شدند

در یک سال عادی انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحده، فصل مقدماتی به غلبه بر میدان‌های نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه کمک می‌کند، تا زمانی که از هر کدام تنها یک نفر باقی بماند.

اما انتخابات مقدماتی 2024 متفاوت بود. حتی قبل از برگزاری اولین رای گیری ایالتی، نتیجه مشخص بود: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به دیدار مجدد با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا رفت.

تیم هاگل، استاد علوم سیاسی در دانشگاه آیووا، گفت: «این فصل ابتدایی به ویژه غیرعادی بود.

“تا حدی به این دلیل بود که به نظر می‌رسید تردید کمی در مورد اینکه چه کسی نامزد هر حزب خواهد بود وجود داشت.”

روز سه‌شنبه، فصل مقدماتی ریاست‌جمهوری به‌طور نامحسوس پایان می‌یابد، با آرای کم ریسک در چهار ایالت نهایی: مونتانا، نیوجرسی، نیومکزیکو و داکوتای جنوبی، به‌علاوه ناحیه کلمبیا. فقط گوام و جزایر ویرجین بعداً رأی می دهند.

اما کارشناسان می گویند بزرگترین دستاورد انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری امسال این نیست که چه کسی در نهایت نامزد هر حزب را به دست خواهد آورد. این همان چیزی بود که هر رأی در سطح ایالت در مورد کمپین های آینده آشکار می کرد.

منبع: الجزیره

نظر شما