شناسهٔ خبر: 67020455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

نصیرپور در گفتگو با بولتن نیوز تشریح کرد؛

احتمال شیطنت تندروها در جابجایی آرای انتخابات هیئت رئیسه مجلس

عضو فراکسیون مستقلین مجلس که در شمارش آرای انتخابت هیئت رئیسه حضور داشت از احتمال شیطنت تندروها در جابجایی آرای این انتخابات خبر داد و گفت: از رئیس مجلس درخواست دارم تا این موضوع را به دقت بررسی کند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی: مجید نصیرپور نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی که در زمان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس در روز هشتم خرداد بعنوان یکی از هشت نماینده ای بود که شمارش آرا را انجام داده، در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز در خصوص جابجایی حداقل 200 رای در این انتخابات گفت: با توجه به رسانه ای شدن جابجایی آرای انتخابات هیئت رئیسه مجلس، باید توجه داشت که در آئین نامه داخلی مجلس بندی یا ماده ای برای بازشماری آرای در انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی وجود ندارد که این خود یک اشکال است.
 
به گزارش بولتن نیوز، وی افزود: تا کنون و در 11 دوره قبلی مجلس هر وقت مشکلی در این زمینه بوده، رئیس وقت مجلس با کدخدامنشی دستور بازشماری آراء را می داده و مشکل را حل می کرد که این دوره هم به همین صورت عمل شد.
 
عضو فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه انتخابات هیئت رئیسه مجلس دوازدهم در دوره هیئت رئیسه سنی موقت برگزار شد، تصریح کرد: آقای قالیباف بعنوان رئیس فعلی مجلس در آن زمان مسئولیتی در اجرای برگزار انتخابات نداشت اما وقتی آرای انتخابات هیئت رئیسه مورد اعتراض قرار گرفت، وی پذیرفت تا آرا بازشماری شود.
 
نصیرپور گفت: با بازشماری آرا برخی آرای داوطلبین انتخابات هیئت رئیسه تغییر کرد اما در مجموع فقط در سمت دبیری جابجایی صورت گرفت و آقای پاپی زاده نماینده دزفول جایگزین رنجبرزاده نماینده اسدآباد شد. البته آرای این 2 نماینده با هم برابر شد و با قرعه کشی این تغییر صورت گرفت.
 
وی گفت: این اشکال به نحوه رای گیری و شمارش در مجلس وارد است و باید از نرم افزارهای الکترونیکی برای انتخابات استفاده شود تا شاهد این اشکالات نباشیم.
 
عضو فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: علی رغم اینکه برخی از همکاران اداعای شفافیت دارند اما در این زمینه همراهی نکردند تا انتخابات هیئت رئیسه مجلس الکترونیکی باشد.
 
نصیرپور با بیان اینکه بعد از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه و اعتراض به آرای شمارش شده و بازشماری آراء در روز سه شنبه هشتم خرداد، مجلس در روز پنچ شنبه دهم خرداد جلسه علنی داشت، گفت: در جلسه روز پنچ شنبه در صحن مجلس اخباری شنیده شده که برخی افراد و معترضین افراطی به انتخابات هیئت رئیسه از قبل برنامه ای طراحی و هدفمند تلاش کردند  تا در شمارش آرا تاثیر بگذارند. 
 
وی با تاکید بر اینکه صحت این اخبار هم خیلی از دور از واقع نیست، تصریح کرد: به نظر می رسد برخی افراد که هویت سیاسی خود را در جنجال آفرینی می بینند، دست به چنین کاری زده باشد و اینجانب از رئیس مجلس تقاضا دارم دستور دهد تا این اخبار که در بین نمایندگان پخش شده را بررسی کنند و اگر چنین شیطنتی اتفاق افتاده و مجلس را با چالش در سطح کلان کشور مواجه کرده، برخورد مناسب شود.
 
نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این جابجایی آراء با هدف و از روی عمد بوده باید متخلفان شناسائی شوند.
 
نصیرپور با اشاره به شرکت 287 نماینده در چهار انتخابات رئیس، نائب رئیسی، دبیری و ناطری مجلس گفت: برای این چهار سمت 63 نفر داوطلب شدند که همه نمایندگان باید به این افراد رای می دادند که اسامی زیادی بود و احتمال خطای انسانی در شمارش آن وجود داشت. 
 
وی گفت: بعد از جابجایی آقای پاپی زاده و رنجبرزاده در سمت دبیری، موضوع با خوبی به پایان رسید اما یکی از آقایان افراطی مجلس در تلاش بود که یکی از طرفین این موضوع را نپذیرد و به اختلافات دامن بزنند.
 
عضو فراکسیون مستقلین مجلس اضافه کرد: تعجب برانگیز بود فردی که در کسوت روحانیت است چرا باید به اختلاف بین نمایندگان دامن بزند و مانع حل یک اختلاف شود. این در حالی است که مقام معظم رهبری از 11 اسفند که انتخابات مجلس دوازدهم برگزار شد تا کنو در چند مرحله بر پرهیز از اختلافات و همراهی و همکاری بین نمایندگان تاکید داشتند و از منازعات غیر ضروری و هزینه زا در مجلس برحذر داشتند.
 
هیئت رئیسی سنی مجلس برای شمارش آرای انتخابات هیئت رئیسه مجلس از هشت نماینده دعوت کرد تا با حضور در جایگاه هیئت رئیسه آرای به صندوق ریخته را بشمارند.  
 
احد آزادیخواه منتخب ملایر، فدا حسین مالکی منتخب زاهدان، زینب قیصری منتخب تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محسن فتحی منتخب سنندج، دیواندره و کامیاران در شمارش آرای ریاست و نائب رئیسی مسئولیت داشتند که در مسئولیت آنها 76 رای اشتباهی اعلام شد.

اما برای شمارش آرای ناظران و دبیران علی خضریان منتخب تهران، آرا شاوردیان منتخب مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور، مجید نصیرپور منتخب سراب و مریم عبداللهی منتخب میانه مسئولیت داشتند که حداقل ۱۵۰ رای در این بخش جابجا شده است.

نظر شما