شناسهٔ خبر: 67019658 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دویست و چهل و سومین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

شهادت 5 فلسطینی در بمباران دیر البلح/حمله فسفری ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/حزب‌الله نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد

دویست و چهل و سومین روز جنایت و نسل‌کشی در باریکه غزه در حالی آغاز شد که جنگنده‌‌ها و توپخانه رژیم صهیونیستی با بمب‌‌های آمریکایی، زنان و کودکان بیگناه را هدف قرار می‌دهند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، در دویست و چهل و سومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، جنگنده‌‌ها و توپخانه اشغالگران با بمب‌‌های آمریکایی، زنان و کودکان بیگناه را هدف قرار می‌دهند.

 

جنگنده‌های صهیونیست خانه‌ای را در دیر البلح در مرکز نوار غزه بمباران کردند؛ در این جنایت تا این لحظه 5 فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 15 مهر سال گذشته میلادی تا این لحظه، ۳۶ هزار و ۵۵۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

 

همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به ۸۲ هزار و ۹۵۹ نفر رسیده است.

 

حداقل 2 شهید در بمباران خانه‌ای در مرکز غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با بمباران خانه‌ای در ورودی اردوگاه «البریج» در مرکز غزه 2 غیرنظامی را به شهادت رسانده و تعدادی را زخمی کردند. توپخانه ارتش اشغالگر نیز چندین نقطه در این اردوگاه را به شدت گلوله‌باران کرد.

 

 

حمله فسفری ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع لبنانی خبر دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در حملات خود به جنوب لبنان با هدف ایجاد آتش‌سوزی گسترده از گلوله‌های فسفری استفاده کرده است.

 

 

حزب‌الله نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که رزمندگان حزب‌الله گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی را در نقطه مرزی «المالکیه» با گلوله‌های توپخانه مورد هدف قرار داده‌اند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آن‌ها شده است.

 

 

حملات موشکی به شمال فلسطین اشغالی

شبکه المیادین از شلیک چندین فروند موشک از سمت لبنان به سوی منطقه «الجلیل غربی» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

 

وبگاه روزنامه یدیعوت احارانوت نیز خبر داد که حداقل 10 موشک از جانب لبنان به سمت منطقه الجلیل شلیک شده و آژیرهای هشدار در کیبوتس «المالکیه» به صدا در آمده است.

 

 

حمله پهپادی مقاومت عراق به سواحل بحرالمیت

مقاومت اسلامی در عراق اواخر شامگاه سه شنبه اعلام کرد با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هدفی حیاتی را در سواحل بحرالمیت هدف قرار داده است.

 

 

رئیس سی.آی.ای و مشاور بایدن راهی قطر می‌شوند

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا از سفر «ویلیام بِرنز» رئیس سازمان سیا و «برت مک‌گورک» مشاور جو بایدن به دوحه برای گفت‌و‌گو در خصوص طرح آتش‌بس در غزه خبر داد.

 

پاسخ حماس به طرح آتش‌بس جو بایدن محور اصلی گفت‌و‌گوی مقامات آمریکایی با مقامات قطری خواهد بود.
 

 

سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی: حملات حزب‌الله پیچیده و در سطح عالی است

«کوبی ماروم» سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «حزب‌الله در هفته‌های اخیر به شیوه‌ای پیچیده و عالی حمله کرده است؛ حملاتی که به بازدارندگی رژیم صهیونیستی آسیب می رساند».

 

او افزود: «هزینه جنگ با حزب الله بسیار بالا  است؛ بنابراین باید فرصتی برای تلاش دیپلماتیک به وجود آوریم».

 

 

نتانیاهو: برای آغاز یک حمله شدید در شمال آماده هستیم / وزیر دارایی اسرائیل: خواهان جنگ با لبنان نیستیم

شبکه 12 اسرائیل اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سارئیل در جریان سفر خود به کریات شمونه تاکید کرد اسرائیل برای آغاز یک عملیار بسیار قوی در شمال آماده است. این درحالی است اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم اشغالگر در سخنانی تاکید کرد اسرائیل تمایلی به جنگ با لبنان ندارد. رسانه های اسرائیل لحظاتی پیش گزارش دادند دولت این رژیم امروز در خصوص افزایش سربازان ذخیره جهت اعزام به خدمت رای گیری خواهد کرد.

 

 

حمله مسلحانه به سفارت آمریکا در لبنان

خبرگزاری رسمی لبنان هم با انتشار حمله به سفارت آمریکا در لبنان در منطقه عوکر هویت عامل این حمله را فردی سوری اصل اعلام کرد. این خبرگزاری در عین حال از زخمی شدن فرد مهاجم و تحقیقات در این باره خبر داده است.الجزیره پیش از این از کشته شدن یکی از مهاجمان این حمله خبر داده بود.سفارت آمریکا در لبنان نیز با تائید خبر این حمله اعلام کرد که صبح امروز تیراندازی با سلاح سبک در نزدیکی ورودی سفارت رخ داده و تحقیقات در این باره در جریان است. این سفارتخانه در عین حال اعلام کرد که در این حمله به دلیل دخالت به موقع نیرو‌های ارتش لبنان و تیم امنیتی سفارت، هیچ آسیبی به سفارت و کارکنان آن نرسیده است.

 

 

به صدادرآمدن آژیر هشدار در کریات شمونه و المطله در شمال فلسطین اشغالی

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کردند آژیر هشدار در منطقه اشغالی کریات شمونه و والمطله از بیم رخنه پهبادی به صدا درآمده است.

 

 

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی احتمال تعطیلی زندان «سدی تیمان» را بررسی می‌کند

سی ان ان گزارش داد دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز برای اولین بار احتمال تعطیلی زندان صحرایی «سدی تیمان» را بررسی می‌کند. گفته می شود این زندان اسرای فلسطینی اهل غزه را در خود جای داده است و شاهد ان عینی می گویند آنها تحت شکنجه شدید به سر می برند.

 

 

مشاور امنیت ملی آمریکا : واشنگتن تنها به پاسخ رسمی حماس که به میانجی‌ها منتقل خواهد شد، توجه دارد

مشاور امنیت ملی آمریکا امروز-چهارشنبه- با بیان اینکه مدیر سیا به دوحه می‌رود تا با قطری‌ها درباره آتش‌بس در غزه صحبت کند، گفت: واشنگتن توجهی به سر و صدای رسانه‌های مختلف درباره پاسخ احتمالی حماس به پیشنهاد نمی‌کند، و تنها به پاسخ رسمی حماس که به میانجی‌ها منتقل خواهد شد، توجه دارد.

 

 

گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره استفاده صهیونیست‌ها از فسفر سفید در جنوب لبنان

دیده بان حقوق بشر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد نیروهای اشغالگر در حملات به روستاهای جنوب لبنان از فسفر سفید استفاده کرده‌اند.

 

 

شکایت مهندس سابق متا به خاطر اخراجش و سوگیری شرکت علیه فلسطینیان

یکی از مهندسان سابق شرکت «متا» علیه این شرکت شکایت کرد و گفت پس از رفع ایرادات پست‌های اینستاگرامی مربوط به سرکوب فلسطینیان، اخراج شده است.

 

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما