شناسهٔ خبر: 67019323 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

"عجله دارم" به تاکسی‌های اینترنتی بازگشت+ سند

معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد، تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند گزینه عجله دارم را برگردانند.

صاحب‌خبر -

در روزهای پایانی سال سازمان تعزیرات حکومتی گزینه عجله دارم را در تاکسی‌های اینترنتی غیرقانونی اعلام کرد. پس از آن تاکسی‌های اینترنتی عنوان کردند که گزینه عجله دارم» با توجه به نیاز و درخواست کاربران ایجاد شد تا کاربر مسافر در صورت تمایل در ازای پرداخت اضافه، درخواست خود را سریع‌تر به سفر تبدیل کند. عنوان گران‌فروشی تعریف قانونی دارد؛ باور ما بر این است که با ایجاد شناخت و آگاهی کامل از ماهیت این گزینه دیگر چنین نسبتی به آن داده نخواهد شد. درصد خیلی کمی از سفرهای اسنپ با گزینه «عجله دارم» انجام می‌شود. از سوی دیگر، کاربر راننده متوجه نمی‌شود که کاربر مسافر گزینه «عجله دارم» را انتخاب کرده است. در حقیقت کاربر مسافر با انتخاب گزینه «عجله دارم» زمان پذیرش درخواست سفر خود را مدیریت می‌کند.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری در جلسه‌ای اعلام کرده که گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی مصداق گرانفروشی نیست و سکوهای تاکسی اینترنتی می‌تواننند این گزینه را به خدمات خود برگردانند.

از طرف دیگر طبق این نظر این سکوها مکلف هستند اطلاعات آنالیز قیمت‌گذاری خود را طی دو هفته به دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان صنفی کشور ارائه کنند.

نظر شما